Odpovídáte na názor ke článku Budoucnost .NET.
@1 Ve srovnání s CLR sice není nativní kód rychlejší (určitě ne řádově), ale spotřeba paměti (špička) je řádově vyšší, což je právě na malých mobilních zařízeních problém. Garbage collector součástí WinRT není a zřejmě ani nebude. Pokud napíšete aplikaci nad WinRT v C# nebo Visual Basicu, bude CLR k aplikaci přilinkováno. Při využití WinRT přímo z C++ (resp. C++/CX) se CLR nepoužije (na co taky...). Obecný trend bude používání knihoven ("Metro" knihoven, tj. nativní kód + soubor .winmd s metadaty) napsaných v C++ (a tedy paměťově relativních nenáročných) s nějakým UI nebo "glue" kódem v nějakém jiném jazyku, ideálně v Javascriptu (v kombinaci s HTML5). Vzhledem k tomu, jak CLR nad WinRT funguje, by taková aplikace měla mít náročností blíže k nativní aplikaci (záleží samozřejmě na tom, jak dobře budou napsané použité knihovny).
Autor se zabývá vývojem kompilátorů a knihoven pro objektově-orientované programovací jazyky.
Přečteno 37 821×
Přečteno 26 454×
Přečteno 25 182×
Přečteno 21 309×
Přečteno 19 117×