Odpovídáte na názor ke článku Válka o kopírovací monopol.
[74] Předpokládám, že ten megaupload byla reakce na mě, proto odpovídám.
Mě jeho zatípnutí a případné odsouzení majitelů vůbec nevadí to bylo jen pro ilustraci, že to mělo a má odstrašující efekt na ostatní.
Producenti autorům, jejichž díla jim nebudou generovat zisk, žádnou práci nedají, na tom se asi shodneme. Zisk by měla zřejmě generovat ta díla, která jsou uživateli oblíbená a tudíž za ně platí (předpokládejme hypoteticky, že je nekopírují na černo, ale i když budou tak za neoblíbená by neplatili nebo jen málo).
Takže v konečném důsledku jsou to ti uživatelé, kdo vás živí, ti to skrze producenta, platí.
Vy jakožto autoři se díky OSA atd. se navíc všichni vzdáváte svých práv, např. nakládat se svým dílem sami, bez poplatku ve prospěch těchto svazů. U producenta podobně se za pohodlí, že se nemusíte starat o nic co souvisí s prodejem a distribucí vzdáváte těch 60% procent co si z toho berou oni. Nevím do jaké míry je to vaše osobní volba, ale z OSA nemáte úniku tam jste ze zákona povinně členy. Vy vlastně až tak moc svobodní jakožto autoři nejste, že? Vyhovuje vám tento stav? Zkuste zapřemýšlet, že byste mohl mít něco z těch 60% co má nyní producent a že byste měl z OSA také nějaké rozumné peníze, které oni zinkasují např. z těch autorských poplatků/daní.
Jak jsem psal pokud byste vy, autoři zkusili změnit pohled na věc, tak v určitých oblastech např. hudba můžete prodávat el. díla sami nebo přes někoho s menší marží a i s tím členstvím v OSA byste se mohli popasovat.
Jakou byste si tedy představoval přiměřenou dobu ochrany autorského díla?
Opravdu obhajujete těch 75 let od úmrtí autora jako je to teď?
Nestačilo těch 50 co bylo donedávna?
Nebo 25 let po smrti autora, to by bylo dle vás málo?
*22.6.1968
Od mala mě fascinoval potenciál počítačů a od prvního osobního seznámení s nimi jsem věděl, že tahle „věcička“ je přesně tím, čím se chci zabývat celý život. Hned po maturitě jsem si našel práci, kde jsem s nimi mohl pracovat a hlavně učit se. V průběhu let jsem vystřídal řadu zaměstnavatelů a specializací (např. ekonomické systémy, implementace BIOSu pro CP/M, řízení tech. procesů) až jsem nakonec na dlouhá léta zakotvil u Delphi a databází (hlavně InterBase), nejdříve ve firmě PCS, pak AKTIS (nyní ABRA) a posléze Borland ČR. Od uvolnění zdrojových textů InterBase v r. 2000 a zrodu projektu Firebird se podílím na jeho vývoji (nyní hlavně jako QA manager). Od r. 2001 pracuji pro spol. IBPhoenix. Mým preferovaným programovacím jazykem je již dlouhá léta Python.
Přečteno 18 038×
Přečteno 17 184×
Přečteno 8 709×
Přečteno 8 630×
Přečteno 6 786×