[33]Autor ani jeho zástupce není bůh ale člověk jako každý jiný. Měl by mít tedy i stejná práva. Tak jako u fyzických věcí by tedy neměl nikomu mluvit do toho jak bude nakládat se svým majetkem nebo informacemi.
Ve vybraných případech tzv "duševního vlastnictví" může být vhodné podpořit jeho vznik a šíření tím že se společnost rozhodne omezit svá práva a udělí autorům (resp. jejich zástupcům) monopol na komerční užití díla - ten je relativně jednoduše vynutitelný a kontrolovatelný. U nekomerčního je velký problém v kontrole - ke vzniku nelegálního šíření díla de fakto stačí někde slyšet písničku a pak si ji na veřejnosti pískat.
... a k tomu co se požaduje ... závisí kdo to požaduje ... a podle mě se u pirátskýho hnutí obecně požaduje vznik diskuze nad kopírovacím monopolem a jeho úprava tak aby co nejvíce vyvažoval omezení práv společnosti oproti prospěchu který společnost získá přidělením kopírovacího monopolu autorům.
*22.6.1968
Od mala mě fascinoval potenciál počítačů a od prvního osobního seznámení s nimi jsem věděl, že tahle „věcička“ je přesně tím, čím se chci zabývat celý život. Hned po maturitě jsem si našel práci, kde jsem s nimi mohl pracovat a hlavně učit se. V průběhu let jsem vystřídal řadu zaměstnavatelů a specializací (např. ekonomické systémy, implementace BIOSu pro CP/M, řízení tech. procesů) až jsem nakonec na dlouhá léta zakotvil u Delphi a databází (hlavně InterBase), nejdříve ve firmě PCS, pak AKTIS (nyní ABRA) a posléze Borland ČR. Od uvolnění zdrojových textů InterBase v r. 2000 a zrodu projektu Firebird se podílím na jeho vývoji (nyní hlavně jako QA manager). Od r. 2001 pracuji pro spol. IBPhoenix. Mým preferovaným programovacím jazykem je již dlouhá léta Python.
Přečteno 18 037×
Přečteno 17 184×
Přečteno 8 708×
Přečteno 8 630×
Přečteno 6 786×