Díky za článek. Myslím, že je jedním z mála, který pojmenoval základní problém, a to je nenažranost "zábavního průmyslu". Není to tak dlouho, co se prodlužovala ochrana hudebních děl. Tento krok nevznikl sám od sebe. Průzkumem trhu se zjistilo, že víc než polovina prodaných hudebních nosičů jsou nahrávky z 60. let (např. Beatles, Rolling Stones a další) a protože velké nahrávací společnosti (tedy nikoliv autoři) zjistili, že by mohla vypršet ochranná lhůta na taková díla. Důsledkem by bylo uvolnění těchto děl bez "kopírovacího monopolu" a také výrazné snížení jejich zisků. A přiznejme si, kdo by chtěl uvařit polévku ze slepice, která nese zlatá vejce.
*22.6.1968
Od mala mě fascinoval potenciál počítačů a od prvního osobního seznámení s nimi jsem věděl, že tahle „věcička“ je přesně tím, čím se chci zabývat celý život. Hned po maturitě jsem si našel práci, kde jsem s nimi mohl pracovat a hlavně učit se. V průběhu let jsem vystřídal řadu zaměstnavatelů a specializací (např. ekonomické systémy, implementace BIOSu pro CP/M, řízení tech. procesů) až jsem nakonec na dlouhá léta zakotvil u Delphi a databází (hlavně InterBase), nejdříve ve firmě PCS, pak AKTIS (nyní ABRA) a posléze Borland ČR. Od uvolnění zdrojových textů InterBase v r. 2000 a zrodu projektu Firebird se podílím na jeho vývoji (nyní hlavně jako QA manager). Od r. 2001 pracuji pro spol. IBPhoenix. Mým preferovaným programovacím jazykem je již dlouhá léta Python.
Přečteno 18 104×
Přečteno 17 238×
Přečteno 8 778×
Přečteno 8 658×
Přečteno 6 821×