Odpovídáte na názor ke článku Válka o kopírovací monopol.
Úplně mi v článku chybí jedna věc a sice to, že autorovi vyžadujícímu ochranu svého díla nemusí jít jen o odměnu, ale třeba i o to, aby mohl rozhodovat o tom, za jakých podmínek a v jakém kontextu bude jeho dílo publikováno. Básníkova může děsit, že by jeho verše někdo vydal na mizerném papíře v odfláklém vydání s kýčovitou obálkou, autor hry může chtít rozhodovat o tom, která divadla budou jeho hru hrát a kterým to nedovolí, protože má pocit, že by tam jeho dílo zničili. V tomto by ono zrušení duševního monopolu mohlo vést k tomu, že některá skvělá díla vzniklá právě z potřeby tvořit a nikoliv na zakázku skončí v šupleti...
*22.6.1968
Od mala mě fascinoval potenciál počítačů a od prvního osobního seznámení s nimi jsem věděl, že tahle „věcička“ je přesně tím, čím se chci zabývat celý život. Hned po maturitě jsem si našel práci, kde jsem s nimi mohl pracovat a hlavně učit se. V průběhu let jsem vystřídal řadu zaměstnavatelů a specializací (např. ekonomické systémy, implementace BIOSu pro CP/M, řízení tech. procesů) až jsem nakonec na dlouhá léta zakotvil u Delphi a databází (hlavně InterBase), nejdříve ve firmě PCS, pak AKTIS (nyní ABRA) a posléze Borland ČR. Od uvolnění zdrojových textů InterBase v r. 2000 a zrodu projektu Firebird se podílím na jeho vývoji (nyní hlavně jako QA manager). Od r. 2001 pracuji pro spol. IBPhoenix. Mým preferovaným programovacím jazykem je již dlouhá léta Python.
Přečteno 18 104×
Přečteno 17 238×
Přečteno 8 778×
Přečteno 8 658×
Přečteno 6 821×