Hlavní navigace

Zápisky o vývoji - Témata označená nálepkou Java

  • 3. Java 5: Horton - Progamy, data, poměnné a výpočty

    Proměnná je pojmenovaný kousek paměti, který používáte k uložení informace. Jestliže definujete proměnnou typu Klobouk, pak do ní může te ukládat pouze Objekt typu klobouk. Zkoušet tam dávat něco jiného opravdu nezkoušejte. Na to máme testovací tým a právního zástupce, aby nás ochránil… Název proměnné může být v UNICODE formátu, tedy v národních abecedách.
    16. 9. 2008 20:44
  • 2. Java 5: Horton - Co jsou to objekty

    Objekty jsou všechno kolem nás. Například strom, reprezentuje určitou třídu, ze které se odvazují konkrétní druhy stromů. (podtřídy) Tedy např. Dub, Jasan nebo Sekvoj. Třída je tedy vzor určující, čím je vytvořen určitý druh objektu. Podtřída je také třídou, dědí všechny vlastnosti rodičovské třídy a navíc obsahuje vlastní specifikace.
    10. 9. 2008 19:41 (aktualizováno)
  • 1. Koukám na knihu Java 5 : Ivor Horton

    Vzhledem k zaměření celého serveru a nedávnému článku o příspěvku 250 Kč pro blogery sem se rozhodl napsat další článek. Jedná se naprosto amatérské čtení Javy, a proto článek silně nedoporučuji odborníkům. Snad bude vhodný alespoň jako náhled, kde jsou úskalí a třeba eventuelně někomu poslouží jako příručka. Mě to zase pomůže se naučit alepoň základy a vydělat v práci o pár desítek tisíc víc :-)).
    9. 9. 2008 21:42 (aktualizováno)