Hlavní navigace

Starcraft II

22. 5. 2007 13:15 orcen

Dneska jsem si stáhnul skoro půl gigové video z připravované hry Starcraft II. Starcraft I patřil v době vydání ke špičce Realtime Strategií a byla to první hra, kterou jsem si pořídil jako originálku. Mít v té době internet, nejspíše by mé schopnosti v této hře byly na jiné úrovni, ale co jsem nezvládl s jendičkou, možná dokážu s dvojkou.

Nyní, ale ke hře. Nový Starcraft II bude plně ve 3D, podle toho co jsem viděl to bude nejspíše upravený Warcraft3 engine. Po grafické stránce je velmi pěkně vytvořeno, mnoho detailů modelů jednotek a budov. Krásné textury prostředí a úchvatné efekty. Technické požadavky zatím nejsou známy, z důvodu neznámého termínu vydání a technologii té doby. Co je ovšem asi důležité říci, je že bude podporovat Directx10, ale nebude na něm úplně závislej. Takže by jsme mi co nemáme nejnovější a nejdražší karty mohli mít také šanci si tuto hru zahrát.

Dějová linie, zatím neni vytvořena. Jediné co vím, tak bude se bude odehrávat asi 4 roky po datadisku Brood War. Budou zde opět tři rasy Terani(Lidé), Protosové a Zergové. Většina jendotek zůstane více méně nezměněna. Zajímavostí jsou speciální vlastnosti jednotek. Mnozí znají speciální schopnosti z Warcraft3 kde je měli jen vůdci. Zde je budou mít všichni.

Co jsem z videa pochopil je kladen velký důraz na vyváženost jendotlivých ras. Zajímavé je také, že i zdánlivě silné jednotky, jenž dokáží odolat i nejtěžšímu útoku, dokáží být poraženy mnohem slabšími jednotkami. Tudíž zde bude nutné velké taktizování a vytváření vyrovnaných skupin jendotek. Nejzajímavější novinka je možnost některých jednotek překonávat teréní překážky.

Na oficielním webu jsou zatím jen částečné informace o Protossech. Například starý známý Zealot
jenž je vybaven tzv. Psi-Blades což jsou čepele na zápěstích. Nyní bude mít schopnost rychleji se dostat k nepřátelům. To je nejužitečnější proti Teranům,
jenž mají jako základní jednotku mariňáka s útokem na dálku, zatímco Protosský Zealot má ptok na blízko. Při přiblížení se Zealota k nepříteli, zvýší svou rychlost pohybu a mírně i defenzivu. Tím mají oba rovnocenné šance už od začátku avšak Zealot zde má však další menší výhodu v podobě Ochraného štítu.

Dále se zde objeví tzv. Immortal. Připomíná z jedničky známého Dragona, což je první jednotka s útokem na dálku. Tento však má speciální štít uzpůsobený více na těžký útok nežli od lehkých jednotek. Tudíž má velkou výhodu oproti Teranským tankům v rozloženém stavu.

Pokročíme dále, zajímavou jednotkou je Stalker. Je to lehká jendotka se silným útokem a velmi zajímavou speciální vlastností. Ta se jmenuje Blink. Díky této schopnosti má Stalker možnost teleportovat se kamkoliv kam dohlédne. Je to výborné při pronásledování rychlejších prchajích jednotek.

Velmi příjemnou jednotkou je Phase Prism. O Protossech víme z jedničky, že ke všemu ptořebují zdroj energie z Psi Krystalů. Tato jednotka je takový mobilní krystal a díky tomu, že půjde warpgate, což je základní budova pro výrobu jednotek, vylepšit na gate way, jenž nám dovolí vyrábět jendotky kdekoli máme k dispozici energii krystalů. Tak v kombinaci s touto
jendotkou bude velmi rychlé zasáhnout do probíhajích bojů a vytvořit si nové jednotky uprostřed bojiště,
nebo s nimi odříznout cestu posilám.

A nakonec nejzajímavější novinka hry pro Protossy. Bude možno vytvořit Mothership(Mateřskou loď), ta má nejen silný útok, ale má také velmi silné speciální schopnosti. První z nich je časová bomba. Kolem lodě se vytvoří silové pole, které zpomaluje čas. Ve videu je krásně ukázáno jak funguje, když na loď letí nepřátelské střely z turetů, které se kousek od ní zastaví a po čase jim dojde palivo. Mateřksá loď mezitím zničí všechny turety a po vypnutí časové bomby spadnou nepřátelské střely na zem. Druhá vlastnost je ničitel planet. Jde o silný proud energie, který dopadá z lodi přímo na zem a ničí vše na co dopadne. Tím se dá zničit velká armáda slabších jednotek, nebo i několik budov, které třeba vyrábějí jednotky. Ty jsou ihned zničeny a budova v zápětí také. Třetí a zatím psolední schopnost je černá díra. Mateřská loď je schopna vyvolat černou díru, která pohltí všechny vzdušné jednotky ve svém okolí. Mateřská loď má však ejdno omezení, může se najednou vyrobit jen jedna a tudíž to z ní dělá terč číslo jedna.

Jak jsem předtím zmínil, bude některým jednotkám umožněno překonávat teréní překážky ve formě útesů a rovin. U protossů to bude velký pavouk, s velmi silným útokem, který trvá delší dobu a ničí vše na co dopadne. U terranů to jsou zase mariňáci se dvěma pistolemi a jumppackem, takže skáčou po mapě.

Na tuhle hru se hodně těšim a doufám, že nás Blizzard nenechá čekat moc dlouho. Také doufám, že vytvoří i port na linux a nejen na Win a Mac.

Pokud se objeví další zajímavosti o rasách a vývoji hry, tak je zde zvěřejním.

http://www.starcraft2.com

Sdílet