Dneska jsem si stáhnul skoro půl gigové video z připravované hry Starcraft II. Starcraft I patřil v době vydání ke špičce Realtime Strategií a byla to první hra, kterou jsem si pořídil jako originálku. Mít v té době internet, nejspíše by mé schopnosti v této hře byly na jiné úrovni, ale co jsem nezvládl s jendičkou, možná dokážu s dvojkou.
Nyní, ale ke hře. Nový Starcraft II bude plně ve 3D, podle toho co jsem viděl to bude nejspíše upravený Warcraft3 engine. Po grafické stránce je velmi pěkně vytvořeno, mnoho detailů modelů jednotek a budov. Krásné textury prostředí a úchvatné efekty. Technické požadavky zatím nejsou známy, z důvodu neznámého termínu vydání a technologii té doby. Co je ovšem asi důležité říci, je že bude podporovat Directx10, ale nebude na něm úplně závislej. Takže by jsme mi co nemáme nejnovější a nejdražší karty mohli mít také šanci si tuto hru zahrát.
Dějová linie, zatím neni vytvořena. Jediné co vím, tak bude se bude odehrávat asi 4 roky po datadisku Brood War. Budou zde opět tři rasy Terani(Lidé), Protosové a Zergové. Většina jendotek zůstane více méně nezměněna. Zajímavostí jsou speciální vlastnosti jednotek. Mnozí znají speciální schopnosti z Warcraft3 kde je měli jen vůdci. Zde je budou mít všichni.
Co jsem z videa pochopil je kladen velký důraz na vyváženost jendotlivých ras. Zajímavé je také, že i zdánlivě silné jednotky, jenž dokáží odolat i nejtěžšímu útoku, dokáží být poraženy mnohem slabšími jednotkami. Tudíž zde bude nutné velké taktizování a vytváření vyrovnaných skupin jendotek. Nejzajímavější novinka je možnost některých jednotek překonávat teréní překážky.
Na oficielním webu jsou zatím jen částečné informace o Protossech. Například starý známý Zealot
jenž je vybaven tzv. Psi-Blades což jsou čepele na zápěstích. Nyní bude mít schopnost rychleji se dostat k nepřátelům. To je nejužitečnější proti Teranům,
jenž mají jako základní jednotku mariňáka s útokem na dálku, zatímco Protosský Zealot má ptok na blízko. Při přiblížení se Zealota k nepříteli, zvýší svou rychlost pohybu a mírně i defenzivu. Tím mají oba rovnocenné šance už od začátku avšak Zealot zde má však další menší výhodu v podobě Ochraného štítu.
Dále se zde objeví tzv. Immortal. Připomíná z jedničky známého Dragona, což je první jednotka s útokem na dálku. Tento však má speciální štít uzpůsobený více na těžký útok nežli od lehkých jednotek. Tudíž má velkou výhodu oproti Teranským tankům v rozloženém stavu.
Pokročíme dále, zajímavou jednotkou je Stalker. Je to lehká jendotka se silným útokem a velmi zajímavou speciální vlastností. Ta se jmenuje Blink. Díky této schopnosti má Stalker možnost teleportovat se kamkoliv kam dohlédne. Je to výborné při pronásledování rychlejších prchajích jednotek.
Velmi příjemnou jednotkou je Phase Prism. O Protossech víme z jedničky, že ke všemu ptořebují zdroj energie z Psi Krystalů. Tato jednotka je takový mobilní krystal a díky tomu, že půjde warpgate, což je základní budova pro výrobu jednotek, vylepšit na gate way, jenž nám dovolí vyrábět jendotky kdekoli máme k dispozici energii krystalů. Tak v kombinaci s touto
jendotkou bude velmi rychlé zasáhnout do probíhajích bojů a vytvořit si nové jednotky uprostřed bojiště,
nebo s nimi odříznout cestu posilám.
A nakonec nejzajímavější novinka hry pro Protossy. Bude možno vytvořit Mothership(Mateřskou loď), ta má nejen silný útok, ale má také velmi silné speciální schopnosti. První z nich je časová bomba. Kolem lodě se vytvoří silové pole, které zpomaluje čas. Ve videu je krásně ukázáno jak funguje, když na loď letí nepřátelské střely z turetů, které se kousek od ní zastaví a po čase jim dojde palivo. Mateřksá loď mezitím zničí všechny turety a po vypnutí časové bomby spadnou nepřátelské střely na zem. Druhá vlastnost je ničitel planet. Jde o silný proud energie, který dopadá z lodi přímo na zem a ničí vše na co dopadne. Tím se dá zničit velká armáda slabších jednotek, nebo i několik budov, které třeba vyrábějí jednotky. Ty jsou ihned zničeny a budova v zápětí také. Třetí a zatím psolední schopnost je černá díra. Mateřská loď je schopna vyvolat černou díru, která pohltí všechny vzdušné jednotky ve svém okolí. Mateřská loď má však ejdno omezení, může se najednou vyrobit jen jedna a tudíž to z ní dělá terč číslo jedna.
Jak jsem předtím zmínil, bude některým jednotkám umožněno překonávat teréní překážky ve formě útesů a rovin. U protossů to bude velký pavouk, s velmi silným útokem, který trvá delší dobu a ničí vše na co dopadne. U terranů to jsou zase mariňáci se dvěma pistolemi a jumppackem, takže skáčou po mapě.
Na tuhle hru se hodně těšim a doufám, že nás Blizzard nenechá čekat moc dlouho. Také doufám, že vytvoří i port na linux a nejen na Win a Mac.
Pokud se objeví další zajímavosti o rasách a vývoji hry, tak je zde zvěřejním.
http://www.starcraft2.com
oooooo starcraft nejlepší bestovka všech dob parim to už od 98 ale jenom multaky je to best game a doufam ze dalsi dil nepoprdi a pujde to i na vsech jinech platformach protože microšrot planuje podporad DX10 jen v tech jejich VIŠITÁCH a to by byl konec starcraftu 2 v čechách. takže těšme se na nejlepší RTS všech dob a jestli to bude naprd tak neva starej starcraft ještě dead není a za ty léta mě nepřestal multiplayer bavit a je ještě hodně taktik ktere se daji s přátely zahrat takže hura staru 2 jestli vyjde.
[3] Díky za pochvalu. Ten port by rozhodně špatnej nebyl a já budu optimista. Jinak snad to v tý době kdy to vyjde povede wine na dobrý úrovni a bude schopnej to spustit.
[4] Na stránkách píšou, že by měl být Star2 s Dx10 kompatibilní. Třeba pojede i bez něj a bude jen ve slabší grafice. Což by ani tolik nevadilo. Teďka jestli to jeli na grafárně s Dx10 bych moc nečekal. Takže video bylo možná ještě s Dx9 a vypadá opravdu nadupaně a možností hry tam je opravdu fůra co jsem zahídl. Rozhodně dopoučuji si to video najít, je na ofic stránkách.
[6] No nevim jestli přímo progaming, ale bude víc zaměřenej na multiplayer.
A snad popřemejšlí a udělaj i ten port. Stačilo by aby to udělali jako Bioware u Neverwinter Nights, kdy stačí zdrojáky z cd a linux klient. Takovýhle řešení u her mi příde ideální, pak už stačí jen aby běžel i pořádně s OpenGL. I kdyby to bylo třeba možný až třeba nějakej čas po win verzi, rozhodně tim získá hra více hráčů.
(5) Děkuji za pochvalu.
Nevím jak je to s podporou DX na MacOS. Ale i funkce pod wine není osvobození, protože AFAIK licence DirectX neumožňuje její použití bez legálního Windows. Takže hraním dané hry budete porušovat licence MS. Jediné řešení je engine napsaný v OpenGL. A na to jsou v blizzardu moc líní. Oni chtějí aby to bylo Vista ready a ne aby někdo z nás měl radost. Nicméně, můžeme využít této chvilky a pokusit se napsat otevřený dopis do Blizzardu. Čék nikdy neví.
[8] Já už se dualbootu na svym NB zbavil. Na desktopu mám pořád ještě jen WinXP kvůli ženě. Jinak jsem ve wine rozběhl Fallout2 a až na drobné problémy s myší běží úplně normálně. Ani nepadá nic a hratelnost je dobrá, když člověk překousne tu myš. Hold trochu víc tahová hra než dosud :-D A her co běží ve wine přibývá a pokud bych věděl jak opatchovat wine aby měli přibližně funkční Dx9 nebo aspoň 8.1 tak bych si tam zahrál i Lineage2.
[9] Pokud bych věděl co takovej otevřenej dopis obnáší a komu ho tam poslat, tak bych jim ho klidně poslal. Už jsem uvažoval napsat jim dotaz ohledně portu nebo linuxclienta, jestli něco chystají a tak. Dotaz na OpenGl by byl už jen další částí a to mi nedělá problémy. a vysvětlenou, žádný takový dopis jsem zatí nepsal, takže nevím jakou má být formou a podobně.
11 - jestli ti ve Falloutu pod Wine blbne myš, tak zkus Cedega. Šlape to pod ní jako víno.
Jinak to video jsem stáhnul taky a vypadá to dobře. O tom, že by to Blizzard předělal i pro Linux pochybuji, ale zatím šli naštěstí všechny jejich hry spustit pod Wine, takže doufám, že toto nebude výjimka.
Tak už je tu i petice za Linuxovej instalátor.
http://www.petitiononline.com/ibpfl/
Já teda podepsal. : )
(19) já se bojím, že blizzard je prostě ignorant. V tomhle musím vizdvihnout ID software, který jako první pochopil, že ve vydávání i Linuxových verzí je prestiž. Unreal aby mu mohl konkurovat, tak začal vydávat Linuxové verze taky. Ale Blizzard, ten se konkurence být nemusí, alespoň ne co se týče Starcrafta. Takže udělá jenom to co bude muset. A přesvědčit je o finanční výhodnosti... to je asi nepřesvědčí nikdo. Ale pokud by to skutečně udělal, moc by mě zajímal poměr prodeje win verze a lin verze (mohl by být překvapivý výsledek. Win používají mlaďoši, kteří software kradou a čórknou i stary. Ale ti starší informatici, kteří jedou dost na Linuxu a na jedničce strávili mládí, mohou být ke koupi svolnější).
Ve finále se budeme muset asi enchat překvapit, jak to dopadne. Pokud by Star2 běžel bezproblémů ve wine tak bych si i tak tu originálku koupil.
Měl jsem jedničku originálku, bohužel někam mi zmizel obal s číslem a cd je už dost poškrábaný, taky to je 10let starý pomalu. Takže dvojku chci taky rozhodně origoš a pokud by to nešlo, tak bych s velkou nechutí nainstaloval ještě winXP. Pochybuju že by to utáhl wmware jak system tak hru.
Ale uvažuji o koupi toho balíku, starcraft, brood war, warcraft 2 a diablo 1.
[21] Jak už jsem psal, tak pouštění direct X her ve winu porušuje licence MS. Takže já bych ho rozhodně nekoupil (maximálně zkusit rozchodit tu verzi pro MacOS, pokud bude na openGL). Nechám to na Blizzardu. Pokud nebude verze pro Linux, nebudu já jako zákazník. Jen je potřeba říci jim to předem, což snad zvládne ta petice.
[25] Hry jsem si takhle sháněl dřív, teď už ani tolik nehraju. A když tak už si chci zahrát i po netu. Herní průmysl klidně koupí hry podpořim, ale windows ani náhodou. Je to stejné jako s hudbou, něco si stáhnu, ale to co mi příde opravdu dobrý si radši koupim, kde mám zaručenou lepší kvalitu zvuku bez šumu a poškození zvukových stop.
A jinak k tomu zbytku, ano mi uživatelé jsme si toto zvolily, ale mi se na to taky můžem vykašlat. Skype nepoužívám, ICQ už jen transport z jabberu, MS Office jsem nahradil OOf a jsem spokojen. Se systémem je to horší, tam mě nutí ještě jedna společnost bejt na winech a měnit konto je složitější než zůstat na IE. Hlavně když tam ty konta jsou dvě a jdou z nich všechny platby celý domácnosti.
[26] Chtěl jsem jen říct, že když už kašlete na licence, tak můžete rovnou ukrást všechno. Já bych chtěl nativní Linuxový port, abych licence MS nemusel porušovat (a poslouchat pak kecy Ballmera, jak zneužíváme jeho duševní vlastnictví). Pokud toto nebude a já budu muset licence porušit. Tak už rovnou můžu porušit i licence Blizzardu, že nebudu hrát nelegální kopii jejich hry.
Zkrátka kupovat win verzi je nešťastné řešení :-(
[28] Proč to musím být vždycky já, kdo jde tu smlouvu hledat aby dokázal, že dotyčný nemá pravdu :(
POZNÁMKA: POKUD NEMÁTE PLATNOU SMLOUVU EULA NA NĚKTEROU VERZI OPERAČNÍHO SYSTÉMU MICROSOFT WINDOWS 95, WINDOWS 98, WINDOWS NT 4.0, WINDOWS 2000 NEBO JAKÉHOKOLI OPERAČNÍHO SYSTÉMU SPOLEČNOSTI MICROSOFT, KTERÝ JE NÁSTUPCEM NĚKTERÉHO Z TĚCHTO OPERAČNÍCH SYSTÉMŮ (každý z nich „Operační systém“), NEJSTE OPRÁVNĚNI SOUČÁSTI OPERAČNÍHO SYSTÉMU INSTALOVAT, KOPÍROVAT ANI JINAK POUŽÍVAT A TATO DOPLŇKOVÁ SMLOUVA EULA VÁM NEPOSKYTUJE ŽÁDNÁ PRÁVA.
Ta hra nainstaluje DX knihovny, ať s tím osuhlasíte nebo ne. Potřebuje je. Pokud tedy nelastnítě legálně nějaké Windows (jako Linux user nepředpokládám), tak porušujete licenci DirectX. A i případné patenty. Samozřejmě, jde se na to vy.... ale píši zde, že by bylo mnohem (právě z tohoto důvodu) mít Linuxovou verzi na OpenGL. Těžko budu kupovat win verzi a pak tím porušovat licence MS. To už bych (neudělám to, jen to uvádím jako příklad) radši ukradl celou hru.