Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Tvoříme "vláčky" nejen v C++.

  • 26. 1. 2012 22:51

    Honza (neregistrovaný)

    Nic proti tomuhle blogu, popsané je to pěkně a člověk by měl o vláčcích něco vědět. Ale přiznám se, že je to styl programování, který mi nesedí. Mám rád jednoduché příkazy typu přiřazení, prosté volání funkce metody (která nevrhá žádné vyjímky), jednoduchou aritmetickou operaci s přiřazením a podobně. Složitější věci raději rozepíšu do víc příkazů. Přijde mi to přehlednější, jednodušší, blbovzdornější. Když se někde něco pokazí (ať už při překladu nebo za běhu), tak bývá jasné, kde je chyba, dá se to snadněji prokrokovat, proložit ladícím kódem atd. I v té konstrukci objektu a vykonání

    new A().setB(b).set­C(c).setD(d).show();

    upřednostňuji prostou syntaxi

    A a = new A();
    a.setB(b);
    a.setC(c);
    a.setD(d);
    a.show();

    U toho vláčku speciálně mi vadí i to, že api musí být už na něj navržené. Když si pak někdo prohlíží dokumentaci nebo interface a nečeká tam vláček, tak může být docela zmatený.