Odpovídáte na názor ke článku Tvoříme "vláčky" nejen v C++.
Nic proti tomuhle blogu, popsané je to pěkně a člověk by měl o vláčcích něco vědět. Ale přiznám se, že je to styl programování, který mi nesedí. Mám rád jednoduché příkazy typu přiřazení, prosté volání funkce metody (která nevrhá žádné vyjímky), jednoduchou aritmetickou operaci s přiřazením a podobně. Složitější věci raději rozepíšu do víc příkazů. Přijde mi to přehlednější, jednodušší, blbovzdornější. Když se někde něco pokazí (ať už při překladu nebo za běhu), tak bývá jasné, kde je chyba, dá se to snadněji prokrokovat, proložit ladícím kódem atd. I v té konstrukci objektu a vykonání
new A().setB(b).setC(c).setD(d).show();
upřednostňuji prostou syntaxi
A a = new A();
a.setB(b);
a.setC(c);
a.setD(d);
a.show();
U toho vláčku speciálně mi vadí i to, že api musí být už na něj navržené. Když si pak někdo prohlíží dokumentaci nebo interface a nečeká tam vláček, tak může být docela zmatený.
Intenzivně se zabývám programováním zejména v jazyce C++. Vyvíjím vlastní knihovny, vzory, techniky, používám šablony, to vše proto, aby se mi usnadnil život při návrhu aplikací. Pracoval jsem jako programátor ve společnosti Seznam.cz. Nyní jsem se usadil v jednom startupu, kde vyvíjím serverové komponenty a informační systémy v C++
Přečteno 57 605×
Přečteno 27 722×
Přečteno 26 403×
Přečteno 24 367×
Přečteno 22 864×