Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Portuji 27 let starou hru napsanou v C.

  • 20. 5. 2025 2:52

    Crusader

    Brány Skeldalu jsem kdysi (hodně) dávno vlastnil v původní krabicové verzi (kde je jí konec?) a když jsem vyčmuchal tento port na Steamu, zakoupení byla jasná volba. A nelituji! "Novou" verzi jsem úspěšně dohrál až do konce - pravda, rozehrával jsem 4x, než jsem si pořádně osvěžil všechny herní mechaniky, aby má družina stála za to... ;-)

    Co se týče popisu technických a technologických vyfikundovaností při portu Skeldalu, tak to jsem si vyloženě pošmákl. Sám teď totiž dělám na remaku mých vlastních her - Quadrax Definitive (což je remake všech Quadraxů III - VIII což jsou zase duchovní nástupci původního Quadraxu od Cauldronu), ale mám v tom nespornou výhodu - už první Quadrax III z roku 1999 jsem napsal v C++ (i když hodne rutin pro práci s grafikou jsem psal v Assembleru), takže převod datových struktur, metod ap. rozhodně nebolel jako když se něco musí předělávat z C do C++. ;-)

    Také jsem psal program už přímo pro Windows 95 API (a DirectDraw), ale snažil jsem se omezit to na naprosto základní win API - což se mi asi podařilo, protože všechny původní hry, (i stařičký QIII) se dají rozjet i na Win 11 (sic!!!) A to aniž bych na to šestadvacet let hrábl... ;-) Ale Quadrax Definitive běží líp, a v D3D. ;-)

    Asi budu muset napsat taky nějaký článek jak "portuji" Quadraxy, ;-) i když asi nejsou tak známé jako Brány Skeldalu (IMHO nejlepší český dungeon)...