Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Entity Component System v C++20.

  • 15. 10. 2025 11:27

    JSH

    Jako nehobík bych řekl, že touze napsat si nějakou takovou abstrakční vrstvu je záhodno odolat. Obzvlášť pokud řešíte nějaký dostatečně složitý problém.

    O nějakých flexibilních strukturách za běhu se přemýšlí podstatně obtížněji, než o rigidnějších "compile-time" strukturách. Kompilátor křížený s dominou je skvělá věc, protože co nedovolí, to opravdu nemůže nastat. Čím víc můžu tvořit za běhu, tím míň o těch datech můžu předpokládat. Najednou už vůbec nemůžete modelovat a tvořit, protože nemáte tušení, co se vlastně děje.

    Pro jednoduché a krátkodobé projekty je dynamický přístup super. Ale jak jde veliký projekt, který se nedá udržet v hlavě a navíc dlouhodobá údržba znamená že spoustu věcí zapomenete, tak se z takové abstraktní vrstvy spíš zblázníte. Proto máme třeba typescript, nebo typové anotace v pythonu.