Odpovídáte na názor ke článku Entity Component System v C++20.
Děkuji za zajímavý článek, který jde příjemně pod povrch - a za rozšíření obzorů (jsem hobbík).
Odpusťte mi povrchní komentář:
Jste-li jako programátor postaven před dostatečně složitý problém = systém k programátorskému pojednání, pravděpodobně pocítíte touhu, napsat si abstrakční vrstvu, která Vás oprostí od nutnosti modelovat data tupě "at compile time". Jinak řečeno, napsat si vlastní prostředí, které Vám umožní dále modelovat data a tvořit, bez úprav kompilovaných zdrojáků. Napsat si svůj vlastní domain-specific KV store / adresářový engine / grafovou databázi, odpoutanou od elementárního zemitého folklóru C/C++.
Pokud správně chápu, ECS je někde na půl cestě k plnotučné abstrakční vrstvě. Hovoříte k němu ve zdrojáku C++, ale jako páteř ECS používáte jakýsi "sjednocený prostý metamodel", ačkoli zároveň prokazujete respekt statickému typování (šablonám povinně udáváte typ každého "drobku", který do ECS hodláte vkládat).
Zajímavá záležitost. Chovám respekt k Vašemu "method artist" přístupu, k Vašemu smyslu pro ohavný detail (celá knihovna v headerech/šablonách, honba za constexpr, a jak jdete naproti efektivitě cache). Tohle se dneska moc nevidí a nenosí... Mít víc času, ponořil bych se do návazné četby k těmto postranním zápletkám. Opravdu se Vám to povedlo :-)
Intenzivně se zabývám programováním zejména v jazyce C++. Vyvíjím vlastní knihovny, vzory, techniky, používám šablony, to vše proto, aby se mi usnadnil život při návrhu aplikací. Pracoval jsem jako programátor ve společnosti Seznam.cz. Nyní jsem se usadil v jednom startupu, kde vyvíjím serverové komponenty a informační systémy v C++
Přečteno 57 651×
Přečteno 27 732×
Přečteno 26 408×
Přečteno 24 372×
Přečteno 22 875×