Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Entity Component System v C++20.

  • 14. 10. 2025 20:17

    František Ryšánek

    Děkuji za zajímavý článek, který jde příjemně pod povrch - a za rozšíření obzorů (jsem hobbík).
    Odpusťte mi povrchní komentář:

    Jste-li jako programátor postaven před dostatečně složitý problém = systém k programátorskému pojednání, pravděpodobně pocítíte touhu, napsat si abstrakční vrstvu, která Vás oprostí od nutnosti modelovat data tupě "at compile time". Jinak řečeno, napsat si vlastní prostředí, které Vám umožní dále modelovat data a tvořit, bez úprav kompilovaných zdrojáků. Napsat si svůj vlastní domain-specific KV store / adresářový engine / grafovou databázi, odpoutanou od elementárního zemitého folklóru C/C++.

    Pokud správně chápu, ECS je někde na půl cestě k plnotučné abstrakční vrstvě. Hovoříte k němu ve zdrojáku C++, ale jako páteř ECS používáte jakýsi "sjednocený prostý metamodel", ačkoli zároveň prokazujete respekt statickému typování (šablonám povinně udáváte typ každého "drobku", který do ECS hodláte vkládat).

    Zajímavá záležitost. Chovám respekt k Vašemu "method artist" přístupu, k Vašemu smyslu pro ohavný detail (celá knihovna v headerech/šablo­nách, honba za constexpr, a jak jdete naproti efektivitě cache). Tohle se dneska moc nevidí a nenosí... Mít víc času, ponořil bych se do návazné četby k těmto postranním zápletkám. Opravdu se Vám to povedlo :-)