Odpovídáte na názor ke článku Opisování ve škole.
Pomahal jsem nekolik let opravovat ulohy do Navrhu algoritmu u nas na fakulte (FI MU). To cita zhruba 50 odevzdanych uloh. Muzu z vlastni zkusenosti rict, ze opisovani se da i v takovemto mnozstvi docela jednoduse odhalit.
Respektive pokud nekdo doslova opisuje (bere hotovou praci, lehce ji upravi a podepise se pod ni), je cela vec naprosto jasna. Vetsinou staci jen preletet to cele ocima. Myslim, ze jen malo opisovacu si da tu namahu pretvorit tu praci tak, ze by to bylo tezke poznat.
Casto se da poznat i "inspirace" - tedy kdyz nekdo vezme neci praci a podle ni pise "vlastni". To se pak vetsinou pozna, kdyz oba mistri vyrobi nejakou zajimavou chybu, (nebo spis vic) :)
Nicmene na FI se opisovani nekdy moc nevyplaci. Vetsinou ztrati body opisujici i opisovany a ve vaznejsich pripadech se to zene dal.