Dnes som sa hral na Windows na inom PC… Perzský princ, dva tróny… ale nechcem tu kecať o hre samotnej, ale o jednej maličkosti.
Herné menu. Asi 6 položiek a dole je že vypnúť… takže pri vypínaní som tam stlačil… a tu, z ničoho nič… chcete naozaj vypnúť blablabla… celý názov hry, ešte mohli dať dáke texty z Biblie a výsledky hľadania slova sex v Google… pre pána Jána zemepána načo tá otravná tabuľka?keď už raz bol štandard, že sa dala hra vypnúť čo najskôr, napríklad z pauzy hneď na plochu operačného systému, tak prečo to nie je naozaj takéto aj v reálnom nasadení?
Naozaj chcem vypnúť hru? No veď keby som chcel novú hru tak kliknem inde. Ak chcem load tak tiež kliknem inde. A keď kliknem na KONIEC tak očakávam koniec. Alebo chcem toho tak veľa?
Čo sa vlastne stane, keď nejaký program cez hlavné menu ukončujete?
Program sa ukončí, a vy ste s5 v operačnom systéme. Ak chcete hru po nejakom čase, či už je to rok alebo minúta, znovu spustiť, tak kliknete na ikonu, napíšte jej meno do nejakého riadku atď… skrátka pustíte. No a program sa „nabootuje“ do nejakého hlavného menu. Teda nič sa nedeje – nie je ubížené žiadnemu zvieraťu, nezvyšuje to globálne oteplovanie a nespôsobí to vlnu tsunami…takže to pýtanie je úplne zbytočné…
Predstavte si, že by ste mali otravné tabuľky v aute. Naozaj chcete zapnúť stierače? Naozaj chcete preradiť o stupeň vyššie? Naozaj chcete zatiahnúť ručnú brzdu? Naozaj chcete otvoriť dvere? Vrchol extrémnosti by bola hláška: Narazili ste do stromu. Chcete aktivovať airbag?
Niektoré hlášky majú svoju opodstatnenosť… ale treba ich v nejakej hre?
Hlášky typu naozaj chcete vypnúť by mali byť tam, kde by bolo vaše rozhodovanie potrebné. Nie tam, kde to len zavadzia…
Ešte by som rád pripomenul jednu vec… ak kliknem v hre na koniec, a dá mi predvolenú odpoveď nie, takže znovu ma to zdrží… môžem vynadať programátorom, že pri svojej činnosti sa na svoj produkt nikdy nepozreli z pohľadu zákazníka?
[4]
To může být i pravda. Dovedu si představit jak bych se vztekal např. u takového Gothica 3, který nejenže docela dlouho startoval, ale taky celkem trvalo, než skončil. :-( A teď si představte, že jsem se prostě jen překlikl, a hra mě na to neupozorní. Takže čekat, než hra skončí, znovu ji spustit a čekat než se znovu načte, než se načte pozice. No hrůza děs... :-D
Nekde jsou potvrzovaci hlasky uzitecne nekde ne.
Napr. v mailu nesnasim hlasku "Opravdu chcete smazat email ?". Radsi mam je info zpravu "Email byl smazan, vzit zpet - ala Google".
Nadruhou stranu uz jsem si nekolikrat na linuxu smazat soubor a tak potvrzeni o mazani souboru v linuxu mam nastavene (pouzivam mozna obkudrni mc). Jo, kdyby ext umelo undelete.
BTW: Trapi me opacny problem, neukoncim firefox a vypnu pc. Pri startu me firefox opratuje dotazem, jeslti zacit novou relaci nebo pokracovat.
No u her bych to bral jako Ok vec napriklad uz u zmineneho Gothica (ale verze 2) semi casto stavalo ze sem vjel domenu chtel sipkoud dolu na ulozit ale misto toho sem se spletl a entrem odklikl nova hra (hra z menu vyjede na polozce nacist hru , sipkou dolu jdete na ulozit sipkou nahoru na zacit novou hru) tam sem vylozene nadaval na to ze tam neni potvrzeni chcete zacit novou hru (pokud stale bezi rozehrana hra :-) ), ale napriklad sem uplne pjenil pri instalaci IE7 kdy se me po instalaci instalator 3x ptal jestli opravdu chci instalaci zkoncit bez restartovani pocitace (potreti to sice nebyla otazka ale dlouhe varovani ktere vyzadovalo odkliknout OK) ale i tak to poradne nastve a takovych veci neni malo.
Jednoduse nekdy je to vhodne tam kde to chybi a nekdy je toho moc tam kde to nema co delat.
6: Nova hra - klik
naozaj chcete spustit novu hru? :)
dobry brutus by bolo dat tabulku na quicksave/quickload :)
suhlasim s tym, ze niekde je to potrebne a niekde nie. a pokial ide o gothic, tak tuto hru nepoznam... a ak sa dlho pusta kvoli nejakym videam, tak je to blbe no...
off topic: naozaj chcete "Přidat komentář" ?
nemyslel sem stale myslel sem jen kdyz je jiz nejaka hra spustena aby se nestalo ze si jde clovek po mnoha hodinach ulozit hru a misto toho klikne na nova hra (staci se jen prekliknout na sipce) , navic nvoa hra se vzdy spousti na nekolikrat protoze ce nacitaji videa a tak dale :-)
[9] Ja jsem v elinks takove dotazy mel, tak jsem je odtamtud vzal.
Kdyz omylem stisknu alt+q, tak omylem napisi elinks google.com a ihned omylem vyhledam misto, na kterem jsem skoncil.
Se stupidnimi dotazy jsem byl nucen misto alt+q z pameti psat alt + q + KEY_RIGHT + ENTER a to strasne zdrzovalo a jeste vice zdrzovalo bookmarkovani, deletovani bookmarku a deletovani cookies.
UNIXove rm se take na nic nepta.
Obsluha takoveho stroje by nemel byt idiot a nemely by na nej vyskakovat zadne popupy. Osobne jsem pro multi-level undo a 0 dotazu, protoze jsem si jist za vsech okolnosti tim, co mam na screenu jeste pred stisknutim klavesy ENTER a kazdou chybu lze napravit.
Vzhledem k tomu ze Prince je primarne pro konzole a na pc je snad jen remake tak je to snad jasne. Takovehle hry se delaji predevsim pro americke publikum a bojim se ze kdyby to tak nebylo, tak bude spousta zalob ze pred koncem se nekdo uklik a nebyl schopnej tu hru dohrat vinou hry hehe absurdni, ale nedivil bych se tomu.
moc nerozumim tomu, proc se tento blog vylihl ve vyberu na hp rootu... to uz nebylo nic zajimaveho, jen nejaky ublizenecky vykrik o "tabulce" (btw: ja tomu rikam dialogove okno - stejne jako dalsich nekolik milionu uzivatelu pc).
autorovi by melo vyskocit: "Zapnut rozum? Ano / Ne", nebo minimalne pri ukladani tohoto dila nekolik "tabulek" s otazkou "Jste si jisti, ze to chcete ulozit? Ano / Ne" -> "Ano" -> "Opravdu jste si jist? Ano / Ne" -> "Ano" -> "Opravdu ukladate clanek strizlivy a pri vsech smyslech, a chcete i nadale pokracovat v ukladani? Ano / Ne" -> "Ano" ... a az pak to ulozit.
No chapem, ze toto moze pripadat ako velmi zbytocna ficura, ale co potom hovorite na intro! Mnoho gamesiek je robenych tak, ze na uvod sa spusti daka ta animacia, logo vyrobcu hry a spriazneneho vyrobcu grafickej karty, k tomu dake to poucenie ze "v skutocnom zivote toto neskusajte, bla-bla-bla". A dost casto sa tato otravna vec neda ani preskocit alebo zrusit! Clovek musi jedine pockat dakej pol minuty, kym takato somarina dobehne. To uz fakt mam pocit, ze producenti tam toto dali naschval, aby poriadne nas*ali svojich zakaznikov, ktori si to za tazke peniaze kupia...
Nemáte pravdu.
Dobře naprogramovaná aplikace, plně komunikující s Windows, jde takto zavřít a systém se na nic neptá. Vyzkoušet můžete třeba na Outlook Express, Servant Salamander, Calc, NotePad, ... Princip stejný jako kdyby jste ukončil okno dané aplikace.
Pokud však aplikace přestane se systémem komunikovat (nebo si systém myslí že jsou problémy) a vy vyberete z kontextového menu "ukončit aplikaci", systém vás upozorní na možnou ztrátu dat dané aplikace.
Aby to vše nebylo tak jednoduché, tak do toho různě přistupují uživatelská práva, a to zda je aplikace spuštěna jako služba nebo jako aplikace na popředí.
Například taková hra, neběžící v okně, tímto způsobem nejde ukončit vůbec. Můžete vyzkoušet třeba na GTA-San Andreas. Takovou hru, můžete stejně jako službu na pozadí (běžící se "systémovými" právy) ukončit pouze pomocí TaskManageru, nebo způsobem kterým byla hra naprogramována. Pochopitelně když hra přestane komunikovat se systémem je většinou po nějaké době vyvolán dialog nabízející ukončení neodpovídajícího procesu.
P.S.: To hrozné číslo které jsem musel zadat, abych mohl odeslat příspěvek, to je nějaké vylepšení? Myslím, že je to příliš jednoduché chtělo by to trochu vylepšit. Zhruba takhle "07rf4ebaf0c5a16x57107ef0c63d4k61d04cce7m".
P.P.S.: Také pamatování údajů ve formuláři, při chybě (třeba kvůli e-mailu), není k zahození. I bez Cookies ovšem. Na vaší straně.
Vrcholem zavírací zábavy je pak tato chytrá multimediální klávesnice Umax, která má zkratkovou multimediální vyfíčurovanou klávesu ekvivalentní stisku Alt+F4 přímo pod hřbetem levé ruky, takže o ní člověk občas zavadí.
Ma to svoje odpostatenie, radsej potvrdim ano, ako to znovu spusat, preklik sa stane. A napokon, hra je robena pre deti, kde to ma este vacsie opodstatnenie. Tento blok mi pride iba ako nasilna a nekonstruktivna kritika. Je vidiet, ze autor nikdy nevytvaral ziaden vacsi program a nikdy za nim nechodili uzivatelia s tym, ze oni tam ten klik chcu, lebo sa boja prave toho prekliknu. Na win sa uz roky rokuce hovorili vtipy o potvrdzovani a pritom to nebolo ani zdaleka take zle (az vista ukazuje, ako to vyzera, ked je to naozaj zle).
Z tvojho blogu (a nie len konkretne tohoto clanku) usudzujem, ze ty si tomu programovaniu moc nedal, tak nemas najmensie pravo odsudzovat programatorov, ktory venuju naozaj neskutocne vela casu prave dostupnosti a snahe pozriet sa na to z pohladu zakaznika. Navyse to preslo cez ruky mnohich testerov, ktori by tento nedostatok, keby to bol nedostatok urcite vytlki ( aj ked osobne si myslim, ze to boli prave oni, ktori ho navrhli )
Menom Stanislav Hoferek, prezývkou Elven, vystupovaním blázon. Vážim si kreativitu, odvahu a ľudské práva.
Tvorím linuxovú distribúciu Greenie. Píšem knihy, kde sa mi najviac páči tvorba literárnych postáv, pomáham začiatočníkom v Linuxe, tak ako pomáhali mne. Mám rád ťahové stratégie, metalovú hudbu a ťažké scifi. Zaujímam sa o politiku, vesmír, Linux, literatúru, históriu, náboženstvá a filozofie. Obľúbená myšlienka:
„Smejte sa nám, že sme iní, my sa vám smejeme, že ste všetci rovnakí“
Přečteno 98 026×
Přečteno 36 858×
Přečteno 29 435×
Přečteno 26 229×
Přečteno 26 062×