Odpovídáte na názor ke článku Sedíte v zlom vlaku (Linux & MS).
[211] Naposledy jsem používal SLES, a ten udev neměl. Ale to je celkem jedno, protože původní návrh Linuxu prostě s žádným pokročilým device managementem nepočítal.
Adresování zařízení pomocí předdefinovaných konstant je oproti object manageru z NT dost zaostalé. Mimo jiné proto, že ty hodnoty mohou lehko kolidovat, vede to k problémům při použití více zařízení stejného typu, nebo více partitions (16 partitions na RAIDu).
[212] OpenGL je API pro 3D grafiku, to ano. A je OpenGL součástí návrhu Linuxu, nebo ho někdo prostě dobastlil? Gstreamer je ořezaný opis Microsoft DirectShow, který opět nebyl žádným uceleným návrhem. Ucelený návrh vypadá tak, že řeknete "OK, systém musí poskytovat nějaké base services, tedy memory management, thread management, I/O, potom sítě, grafiku, multimédia". Samozřejmě design je běh na dlouhou trať, a chce zkušenost. Teď se podívejte, jak prováděl design Linus Torvalds (už jsem to linkoval ve [160]):
http://groups.google.com/group/comp.os.minix/msg/b813d52cbc5a044b?dmode=source
Důsledkem této absence designu je to, že většina věcí vznikala tak, jako GStreamer. Tedy ad-hoc opisem z jiného zdroje, jako jeden z 10 projektů na dané téma, výsledek není žádným standadrem v rámci Linuxu ani ničeho jiného, a multimédia dekóduje každá aplikace po svém (některé s použitím GStreameru). Tak nevypadá design, ale bažina.
Osobně bych tuto diskuzi neviděl jako flamefest. Jde o slušnou a civilizovanou výměnu názorů.
Vo voľnom čase sa venujem staručkému Turbo Pascalu na stránke www.trsek.com. Inak programujem v C/C++, PHP, SQL.
Přečteno 28 521×
Přečteno 24 406×
Přečteno 23 908×
Přečteno 22 835×
Přečteno 22 450×