[203] Pokud si připojíte klíčenky dvě, máte ten samý problém. To tedy když odhlédneme od dister, které vůbec nemají automounter...
Jak říkám, "poloviční" podpora PNG je v souladu se specifikací PNG, i doporučeními W3C. V MSIE 7 byl předělán interface pro image filtery, a nyní podporují alpha channel.
W3C se bránilo spolupráci s MS. Jak jsem opakovaně psal, truc jménem box model rozbil zpětnou kompatibilitu webu, a W3C tím prakticky ztratilo smysl. IE8 se o něco blíží doporučením W3C (která plně nectí nikdo, protože to ani nelze - viz CSS2, které dodnes nikdo plně neimplementoval), což MS dělal odjakživa. Vztah MS s W3C prošel v posledních letech změnami, a W3C se již údajně nesnaží prosazovat nesmysly silou. Bohužel tradiční hlemýždí rychlost W3C zůstala (CSS 2.1 opravující chyby v CSS 2 nebyl přijat ani po 10(!) letech od přijetí CSS 2; a o CSS 3 si můžeme popovídat u Miliwaye, třeba to dokonce vesmíru stihnou).
Rozhraní pro správu musí být efektivní. Jak chcete webový interface ovládat z klávesnice, provádět drag and drop, implementovat menu (samozřejmě použitelná i z klávesnice), zpracovávat asynchronní události (pooling 3x fuj) atd? Kdepak, výsledek bude o hodně horší, než u klasické aplikace.
Linux je tu 18 let. Windows NT byly vydány před 15 lety. Oba systémy si musely získat místo na trhu. Windows NT nabízely vždy kompatibilitu s DOSem, Windows 3.x, OS/2, POSIXem, a později s Windows 9x. Design byl (a je) daleko lepší, než u unixů. Linux nabízel kompatibilitu s POSIXem, mizerný/chybějící design, chybějící marketing, absenci orientace na uživatele, a nedostatek prostředků na vývoj. Kupodivu vyhrály Windows řady NT. Shodneme se na tom, že Linux neměl (a nemá) ani správný obchodní model, ani nejde o správný produkt.
Vývoj pro velké množství uživatelů má svá specifika, a stejně tak každá prodaná licence má své náklady. Ale zřejmě se snažíte zcela správně poukázat na to, že marginal cost (mezní náklady, náklady na výrobu jednoho kusu navíc, zde další licence) mají v případě SW s celkovým počtem kusů klesající tendenci. Ten zbytek samozřejmě není čistý zisk, ale v nejlepším případě hrubý zisk. To všechno jsou hezká fakta, ale nejsou bohužel k věci.
Výrobce aplikací nezajímá vendor lock-in. Zajímá je počet potenciálních zákazníků (na Linuxu 1% z celkového počtu uživatelů, na Windows 95+%), rychost vývoje, otázka deploymentu a supportu.
Když máte ve firmě Windows 2000, můžete samozřejmě upgradovat na Vistu, a servery nechat. Problém je, že žádný produkt není podporovaný věčně, ani ty serverové Windows 2000, takže to nakonec zřejmě pláchnete najednou. Kupodivu když si koupíte Oracle, SLES, AIX, Lotus Domino, nebo něco jiného, budete muset také časem upgradovat.
Uživatelé jsou různí. Někteří uživatelé mají problém s double clickem, jiní nemají problém vyměnit toner v tiskárně, nebo zasunout kartu podle návodu do stroje. Spousta lidí instalaci HW zvládne sama, nebo si na to pozvou zkušenějšího souseda, který si s tím šroubovákem nevypíchne oko. Osazení většího turbodmychadla do vozu je disproporčně obtížnější (možná podobně, jako instalace WiFi karty na mém Linuxu). Ohledně nákupu karty je to s Windows triviální. Uvidíte nápis "Designed for Windows Vista", a vezmete si tu krabičku. V případě Linuxu certifikace neexistují (nebo certifikují směšně málo HW), takže problém. A ještě jedna věc: když si pozvete odborníka na instalaci WiFi karty, tak jen za jeho výjezd zaplatíte tolik, co za tu kartu. V levné ČR (kde ovšem nabídka služeb prakticky chybí) dáte CZK 350-550 za výjezd, a CZK 550-1450 za započatou hodinu práce.
Quake ve své době byl jistě super. Wolf3D nakonec také. Ale jejich hraní je dnes asi tak aktuální, jako se místo na letošní film v Dolby Digital a s digitálními efekty jít podívat na němý film. Prostě to cílovou skupinu nějak netáhne. A provozování her pod Wine je velmi špatný nápad - jejich rozchození je práce pro vraha.
Dnešní PC už za pár korun dovede výrazně předběhnout konzoli ve výkonu. Podívejte se na ddworld.cz na doporučené sestavy. Pokud máte doma v PC CPU, paměť, grafickou kartu a pevný disk, je nesmysl si totéž kupovat znovu v konzoli, a pak ještě platit za drahé hry (dražší než na PC). Ovladače a výkon dnes také nemusíte řešit, tedy pokud netrváte na tom, že z PC vymáčknete i ty poslední 3 FPS, které ještě určitě zvládne ;). Souhlasím, že instalace je ještě pořád složitější, než u konzole, ale už to není tak tragické. Vzhled sestav už je také dávno v pohodě, navíc nemusíte mít počítač v obýváku (pověste si ho třeba na zeď v předsíni, a použijte USB a DVI prodlužky).
Dekodér MPEG2 nelze legálně získat zadarmo. Pokud máte legální distro, tak jste buď za MPEG dekodér zaplatil, nebo DVD nepřehrajete. Pokud je vaše distro nelegální, je samozřejmě situace jiná. Windows Vista obsahují dekodér MPEG2, a Windows XP Media Center ho nejspíš měly také (zbylé Windows měly dekodér instalovaný typicky se SW, který přišel s DVD mechanikou). OOXML zatím v OOo implementováno není, a kvalita tedy zůstává otázkou (ty aplikace by musely mít shodnou funkcionalitu, aby bylo možné features 1:1 mapovat). Ten "binární humus" starších verzí MS Office je ve skutečnosti velmi dobře postavený, a MS Office ho samozřejmě otevírá zcela korektně. Výjimkou jsou převody ze zmršených fontů do Unicode, a formátování podle tiskárny (které slabší uživatelé neznají, a to často ti, kteří píší dokumenty jako prasata). Já na Windows mohou v MS Office importovat ODF (zřejmě se ztrátou spousty informací, jak to u převodů bývá), nebo si stáhnout OOo. Soubory MS Office mohu otevřít ve viewerech zdarma, nebo v MS Office.
Linuxoví uživatelé nejsou zvyklí platit. Kolik dá průměrný uživatel desktopového Linuxu za SW, který používá? Typicky ani cent. Komerčního SW pro Linux je naprosté minimum, a často jde pouze o verze komerčního SW pro profi unixy.
Naše školství je jistě zaostalé, o tom žádná (i když jsem ještě neviděl vzdělávací systém, který by mi připadal dobrý). Ovšem nějak mi uniká, proč by školy měly připravovat žáky na jiném SW, než jaký uvidí v praxi. Poptávka po lidech, kteří umí s KOffice, je dnes řekněme zanedbatelná. Naopak znalost MS Office se předpokládá u veškeré kancelářské práce.
Jeff Raikes prohlásil něco trochu jiného, a to v průběhu trochu delšího projevu. Viz i na rootu: http://www.root.cz/zpravicky/microsoft-priznal-ze-mu-piratstvi-vyhovuje/
LOL, učinné zbraně. Vy byste mě opravdu rozesmál. Pracoval jste někdy s CAD aplikacemi? A víte, že HW klíče lze emulovat pomocí device driverů? Samozřejmě lze většinu donglů časem napodobit ("klonovat"), nebo upravit SW, který testuje přítomnost donglu. Dongle je potřeba připojit, což vyžaduje správný interface (USB, nebo nedej bože paralelní port - jistě pamatujete problémy s dongly a PC bez paralelního portu), což může být zvláště u notebooků velký problém. Navíc dongle stojí cca USD 30 za kus, což je skoro třetina ceny nejlevnějších Windows. Za pár měsíců někdo crackne SW, a náklady na dongly můžete odepsat (představte si 400M kusů donglů). K tomu budete jednoznačně identifikovat uživatele, což se jim vůbec nebude líbit (soukromí), a lidé jako vy budou vyskakovat metr nad zem, a křičet něco o tom, že jim MS "nutí násilím" šmejd za USD 30, který vůbec nechtějí, a ještě zrovna jim nefunguje, protože ho polili kafem.
Jinými slovy dongle je pěkná myšlenka, ale problém neřeší. Dokonce ani aktivace spojená se sériovým číslem CPU není možná, protože 1) jednoznačně identifikujete uživatele, což je narušením soukromí, 2) CPU lze měnit, 3) SW lze upravit tak, aby aktivaci nekontroloval.
Vo voľnom čase sa venujem staručkému Turbo Pascalu na stránke www.trsek.com. Inak programujem v C/C++, PHP, SQL.
Přečteno 28 763×
Přečteno 24 691×
Přečteno 24 096×
Přečteno 23 085×
Přečteno 22 757×