Android Dev Camp 2012

24. 2. 2012 15:11 (aktualizováno) Petr Pošvic

18. února byl zahájen oficiální pražský hackathon. Přišlo na něj asi 70 lidí. V našem týmu jsme byli tři – dva programátoři a jeden grafik. Zkušenosti s vývojem pro Android jsem měl pouze já, ale protože se jedná o Javu, kamarád programátor se do toho rychle dostal.

O tématu naší aplikace jsme se bavili už v pátek. Jedním z návrhů bylo udělal remake jedné staré hry a protože nás nic jiného nenapadlo, rozhodli jsme se ho realizovat. Cílem bylo vytvořit hru pro více hráčů, kde každý ovládá svou opici a sbírá ořechy, které se povalují volně ve hře. Jakmile opice nese ořech, může ho hodit po jiné opici a tím jí zabít. Pokud netrefí, ořech se zastaví o překážku. Hra jednomu našemu fanouškovi správně připomínala slavné Bulánky.

První den jsme se soustředili na hru jednoho hráče. Práce nám šla od ruky a odpoledne bylo hotové hratelné demo. Myšlenka přidání dalšího hráče pro jedno zařízení přišla až později, ale do konce dne jsme ji stihli částečně realizovat. Pak jsme vyrazili na afterparty a její afterparty.

Druhý den jsme měli velké potíže vstát a zpět na hackathon jsme dorazili docela pozdě. Všechny týmy už pilně pracovaly. Trvalo nám další hodinu, než jsme vůbec začali pracovat, ale nakonec jsme se do procesu dostali. Ten den bylo v plánu hru dodělat pro více hráčů přes wifi. Vznikl herní server a fungovala i komunikace s klienty. Dvě hodiny před deadlinem jsme ale narazili na neřešitelný problém – hra neuvěřitelně lagovala. Byla téměř nehratelná. Věděli jsme, že najít chybu nestihneme a předělat komunikaci už vůbec ne. Proto jsme se rozhodli vsadit na perfektní dodělání hry pro dva hráče na jednom zařízení. Vymazlili jsme multidotykové ovládání, animace obrázků, kolize objektů a jen tak tak jsme stihli přidat i herní menu.

Pak přišly na řadu prezentace. A jako první jsme šli my, takže jsme si ani nestihli říct, kdo a co bude dělat a říkat. Já se ujal ovládání naší aplikace přes emulátor připojený na projektor a kolega programátor k tomu dával komentář. Původní slib, že nebudeme říkat, že jsme nestihli tu wifi, byl rázem porušen, když jsme během dvou minut odprezentovali a zbývaly nám ještě další povinné dvě minuty. Situaci jsme zachránili právě sdělováním, co všechno jsme nestihli a proč.

Pak následovaly přednášky a hlasování o nejlepší aplikaci. Vyhráli jsme pěkné třetí místo (hlavně nebýt druhý, na ty se vždy nejrychleji zapomene) a získali trička, košile, sluchátka a flashky.

Z akce jsme si všichni odnesli perfektní zážitky. Pracovalo se nám v příjemném prostředí a už se těšíme na další podobnou akci.

Sdílet