V 80. letech byla téměř povinnou součástí každé učebnice šachu už tehdy historická partie nějakého sovětského a amerického počítače, kterou ten sovětský samozřejmě vyhrál. Moc komunistických řečí se už k tomu už nepřidávalo, ale dobrým zvykem bylo to okomentovat, že takhle nějak můžou hrát počítače, ale že opravdu dobře (na úrovni velmistra) se to nikdy nenaučí, protože k tomu je třeba tvůrčí myšlení a toho počítače schopné nejsou. A ano, dokonce i tomu sovětskému stroji si v ČSSR dovolili označit pár tahů otazníkem jako chybu.
V 80. letech opravdu počítače na velmistry ještě nestačily, ale pak přišly devadesátky, blue deep atd. a dneska už se velmistři moc nechytají ani proti Stockfishi na mobilu.
Takhle nějak to asi bude i s tím programováním. Dneska ale ještě nejsme ani v 80. letech, ChatGPT moc programovat neumí, i když občas vyplivne nějaký (po úpravě) použitelný fragment kódu.
na druhou stranu to vlastne jen umoznilo trenovat vuci enginum. Sachove turnaje porad jedou postaru a dokonce se ozyvaji hlasy, ze treninkem vuci enginum se sachista uci postupy nepouzitelne vuci lidem.
(jo a umoznilo nam to doplnit databazi koncovek zadani a mozna lip porozumet zacatkum partii; stredni cast je porad spis magie nez zmapovana oblast)
Přečteno 21 418×
Přečteno 19 344×
Přečteno 18 415×
Přečteno 18 126×
Přečteno 17 024×