Není to žádná převratná novinka, že SEO vaší stránky nejvíce pomůže skutečně kvalitní obsah. Kdo dělá SEO dobře, neoptimalizuje své stránky pro vyhledávače, ale pro lidi. Pojďme se tedy na věc podívat z lidského úhlu pohledu. Proč to funguje, jak to funguje, a jak toho můžete využít?
1) Obsah
Chcete být čtení? Zajímejte se o to, co zajímá lidi, hlavně o témata, o kterých se toho zatím tolik nenapsalo. Moje šéfová na to má skvělý trik: vstoupí do Google AdWords Klíčová slova a kouká se po long-tailových klíčových slovech, tj. velmi specifických frázích s nízkou konkurencí. Pak ještě zkusí frází zadat do vyhledávače, a když zjistí, že se o podobném tématu píše minimálně, napíše o něm článek. Jakou to má výhodu? Čím míň se o tématu píše, tím větší máte šanci, že na vaše stránky přijdou noví návštěvníci z vyhledávačů. Pak už je jen na vás, jestli si dokážete pozornost nových čtenářů udržet i nadále.
2) Struktura
Je docela logické, že texty doplněné o standardizované nadpisy, ztučnění a odrážky s číslování mají u vyhledávačů výhodu. Lépe se totiž čtou. Různé úrovně nadpisu umožňují čtenářům přeskakovat části, které ho nezajímají. Vytučnění upozorní čtenáře na důležité části. Odrážky zase výrazně zlehčují čtenost. Zvýraznit a rozčlenit text je samozřejmě možné mnoha různými způsoby, například s pomocí barev, kurzívy atd. Ale protože vyhledávače prostě nemůžou pokrýt všechno, je dobré přistoupit na standardizaci.
3) Aktuálnost
Proč by měly mít mrtvé a neaktuální weby přednost ve vyhledávání před těmi, které pokračují ve vývoji a vyjadřují se k aktuálním problémům? Informace zastarávají stále rychleji a rychleji. Takže se o svůj web starejte, servírujte čtenářům nejžhavější novinky a Google vás za to odmění.
4) Sociální sítě
Ať už máte k sociálním sítím jakýkoliv vztah, vaše SEO výrazně posílí. Čím víc bude váš obsah sdílen, tím silnější bude vaše pozice ve vyhledávačích. Jedná se o tzv. sociální signály: vyhledávač vidí, že lidé mají o váš obsah zájem, a předpokládá jeho kvalitu. Se zajímavým trikem přišel Google+: když si u něj založíte účet a propojíte ho s vašimi texty, Google bude ve výsledcích vyhledávání zobrazovat vaši fotografii vedle každého odkazu na váš text. Má to psychologický efekt: čtenáře zaujme vizuální zvláštnost a spíše na stránku klikne.
Vojtěch Žák
Už od čtrnácti let se věnuje psaní všeho druhu. Prošel už několika redakcemi, včetně Žďárského deníku a Českého rozhlasu 1 – Radiožurnál. V současnosti pracuje jako marketingový specialista ve firmě Webnode, která poskytuje platformu pro tvorbu webových stránek zdarma. Píše pro ni články zaměřené na design stránek, internetový marketing a SEO.
Pokud chcete opravdu řešit, jestli má váš web dobrou SEO strukturu, doporučuji si někdy půjčit hlasovou čtečku nebo alespoň nainstalovat Fire Vox (bohužel nepodporuje češtinu) a zkusit projít svůj web. Weboví roboti zpracovávají web velmi podobně, a pokud se budete ztrácet, budou se ztrácet i oni.
citac obrazovky si netreba poziciavat:
http://www.nvda-project.org
tomuto uz pomerne tazko konkuruju aj drahe komercne softy (rozumej je to fakt dobry software).
Už od 14 let se pravidelně věnuje psaní.
Vystudoval žurnalistiku na Masarykově univerzitě v Brně.
Pracuje pro společnost Webnode, která poskytuje webové stránky zdarma.