Odpovídáte na názor ke článku Päť otázok na zamyslenie....
1) Uživatelé nechtějí virům předcházet a uživatelé nechtějí viry ani vymazávat. Uživatelé nechtějí viry. Udělají proto cokoliv jednorázového (nákup antivirového SW apod.) Málokterý proto bude cokoliv dělat opakovaně. Proč tomu tak je, to je otázka na psychologa. Zřejmě to má co do činění s cestou nejmenšího odporu a minimalizací úsilí. On totiž, z hlediska běžného uživatele, zavirovaný počítač v zásadě žádný problém neznamená. Narozdíl například od pravidla "cokoliv od neznámého odesilatele mažte bez přečtení".
2) To je čistě o nevzdělanosti a ignoranci. Nemá to žádnou souvislost se SW. Navíc se to projevuje prakticky u všech lidí - to, co jste napsal vy, jsou jen nejzřejmější prohřešky. Pravidla typografie jsou poměrně rozsáhlá a nejspíše i vy jich pěknou řádku běžně porušujete. A některá možná i vědomě, akorát vám to nepřijde podstatné. Stejně tak jako někomu nepřijde podstatné jak psát správně čárky nebo proč by měli něco zvýrazňovat tučným písmem.
3) Nechápete souvislosti a příčiny lidského chování. Zedník se ptá na rady lidí ve svém okolí proto, že se chce vyvarovat chyby, za kterou by se mu okolí vysmálo. Navíc předpokládá, že jeho potřebám bude spíše rozumět jeho kamarád, který používá počítač (nebo i cokoliv jiného včetně lžíce na boty) na stejné úrovni. Co si o daném nápadu myslí odborník je sice zajímavé, ale bezpředmětné. A navíc - sám znám řadu odborníků (skutečných), od kterých bych si poradit nenechal. Problém odborníků je v tom, že vidí souvislosti a vidí dopředu. Já mám ale okamžitou potřebu a rád učiním krátkozraké rozhodnutí jen aby to fungovalo jak potřebuji a bylo to za rozumnou cenu.
4) Protože to nepovažují za důležité? Tady bych si dovolil navíc hrubě nesouhlasit s reakcí v prvním příspěvku. Protože je to právě ten názor, který dostává školství tam, kde je. Není úkolem učitele aby znal dokonale to co vykládá. Není to ani potřeba, dokonce to i škodí. Učitel by měl mít v látce obecný přehled a měl by umět pracovat s textem - a přesně to by měl učit své žáky. Znát základy a umět si najít podrobnosti. Za našich časů patřila práce s učebnicí k základním dovednostem. Nikdo od učitele nečekal, že bude znát všechny učebnice nazpaměť. Tedy kromě matematiky :-) Přístup "učitel by měl znát o předmětu vše" pak vede k současné situaci, kdy děti uvažují tak, že co jim neřekl učitel, to neexistuje. Neumí pracovat s učebnicí a je pro ně problém udělat si vlastní názor. A nejhůře dopadají právě školy, kde mají nejlepší (nejvíce vzdělané) učitele.
5) Dodavatelé to nedělají, protože to zákazníci nevyžadují. Cesta nejmenšího odporu a nejmenších nákladů.
Menom Stanislav Hoferek, prezývkou Elven, vystupovaním blázon. Vážim si kreativitu, odvahu a ľudské práva.
Tvorím linuxovú distribúciu Greenie. Píšem knihy, kde sa mi najviac páči tvorba literárnych postáv, pomáham začiatočníkom v Linuxe, tak ako pomáhali mne. Mám rád ťahové stratégie, metalovú hudbu a ťažké scifi. Zaujímam sa o politiku, vesmír, Linux, literatúru, históriu, náboženstvá a filozofie. Obľúbená myšlienka:
„Smejte sa nám, že sme iní, my sa vám smejeme, že ste všetci rovnakí“
Přečteno 100 524×
Přečteno 46 151×
Přečteno 33 019×
Přečteno 32 913×
Přečteno 31 570×