Odpovídáte na názor ke článku Naprogramuje mi niekto hru? A tiež nakreslí?.
[91] To mne nepřekvapuje, možná kdybyste ho chápal, uvědomoval byste si i proč působila ta "poslední věta" tak komicky. Potažmo proč působí komicky celá ta diskuse tady.
Heleďte, abych nebyl špatně chápán... nepotřebujete být žádnými extrahackery k tomu, abyste udělali hru. Ale tudy cesta fakt nevede, prostě to máte celé postavené na hlavu, pokud máte takovéhle představy o práci na netriviálním projektu. Jestli vás chytlo nadšení udělat hru, tak sedněte a zkuste ji napsat a pak se uvidí, kdo se přidá. Protože to nadšení obvykle opadne ještě dřív, než se napíše něco smysluplného. Navíc - rada ze života - když chcete na něčem takovém spolupracovat s více lidmi, přesto je nezbytné, aby každý z nich něco věděl o tom, co dělají ti ostatní, nejlépe tak, že si to už někdy při nějaké příležitosti taky sám zkusil. A k tomu je zapotřebí praxe. Pokud praxe není, tak tím, že jste nucen si něco udělat od A do Z sám, ji získáte. Člověk má totiž tendenci přeskakovat věci, které ho nebaví nebo jsou pracné a soustředit se hlavně na to, co on považuje za zajímavé. Bohužel to obvykle bývá tak, že přeskočené věci jsou sice nezáživné, ale důležité. A to si přesně uvědomí, když je nucen si ty věci nějak dostudovat nebo naučit, aby mohl svoji práci vůbec dovést do nějakého aspoň přibližného stavu. To si pak taky uvědomí, řešení jakých otázek má jakou prioritu a už podle způsobu komunikace vycítí, jestli dotyční mají na to se do díla pustit a někam ho dovést. A když v počáteční fázi takové diskuse padají příspěvky typu "plánuji připojit si k počítači kytaru, takže bych mohl zajistit ozvučení té hry," tak je hned znát, která bije. A až budete mít sám nějaké opravdové zkušenosti a uvidíte podobnou debatu, věřte, že vám taky hned bude jasno a třeba se i pousmějete nad tím, jak si to ti diskutující celé představují a že jejich šance na úspěch jsou za daných okolností nulové, aniž by si to uvědomovali.
Já nechci posuzovat, kolik toho víte o programování jako takovém. Jen mi připadá, jakoby nikdo ze zde diskutujících nikdy neudělal nic většího, než nějaké jednoduché prográmky nebo jen torzo něčeho většího. Prostě ze způsobu diskuse zde vedené je zřejmé, že na ten projekt všichni nahlížíte jen jako lidi, kteří už v životě hráli nějaké hry, ale nikdy nespekulovali nad tím programátorským aspektem. Že považujete za stěžejní věci, jež považují za stěžejní uživatelé toho programu, v tomto případě hry, a máte dojem, že z hlediska programování to přece musí být ty samé věci. Jenže ono to tak zdaleka není. Jinak byste tu neřešili grafiku nebo hudbu.
ad PS: tím jsem chtěl říct, že z osobní zkušenosti je mi známo, že v týmových softwarových (ale i např. hardwarových) projektech je, nebo se stabilizuje, jeden člověk, který to celé vede, ovšem ne na té úrovni, že by to celé "jen" synchronizoval, organizoval a dělal jen ty obecné záležitosti a jinak především rozděloval práci ostatním, ale že to de facto z drtivé většiny sám tvoří. Dříve se této pozici říkalo "hlavní programátor," dneska nevím.
Menom Stanislav Hoferek, prezývkou Elven, vystupovaním blázon. Vážim si kreativitu, odvahu a ľudské práva.
Tvorím linuxovú distribúciu Greenie. Píšem knihy, kde sa mi najviac páči tvorba literárnych postáv, pomáham začiatočníkom v Linuxe, tak ako pomáhali mne. Mám rád ťahové stratégie, metalovú hudbu a ťažké scifi. Zaujímam sa o politiku, vesmír, Linux, literatúru, históriu, náboženstvá a filozofie. Obľúbená myšlienka:
„Smejte sa nám, že sme iní, my sa vám smejeme, že ste všetci rovnakí“
Přečteno 100 525×
Přečteno 46 160×
Přečteno 33 026×
Přečteno 32 915×
Přečteno 31 570×