Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Naprogramuje mi niekto hru? A tiež nakreslí?.

  • 5. 7. 2008 12:13

    D.A.Tiger (neregistrovaný)

    Elven, stejně jako ty bych rád tvořil hry. Jdu na to však trochu z jiné stránky. Chtěl bych si nejdřív vytvořit prostředí a engine na kterém hry poběží a potom až to bude hotovo, začnu navážno vytvářet nějaká herní dílka (i když nápady mám - proto jsem s tím začal ;-) ).

    Celou věc jsem pojal asi takto:
    Hry budou prozatím 2D, multiplatformní (chtěl bych podporovat Windows a Linux). Herní engine je zakomponován do okenní aplikace - Game konzole, ke které je (spíš bude :D ) definováno určité rozhraní na jehož základě se budou tvořit jednotlivé hry, které k ní budou připojovány jako dynamicky linkované knihovny. Spuštění hry vypadá tak, že, konzole načte knihovnu s hrou a vytvoří herní objekt. Ten zavolá iniciační funkci hry, a hned potom spustí cyklus i/o, aktualice, a vykreslování.

    K aplikaci bude taktéž definována i adresářová struktura pro ukládání herních dat, statistik i samotných souborů s hrama. Chtěl bych vytvořit takové prostředí, kde by potencionální tvůrce hry byl absolutně nezávislí na systému na kterém svou hru tvoří, měl jasně definované API pro herní funkce a objekty, které by bylo možno i sdílet mezi více projekty, atd... Vše ostatní by měla obstarat právě tato konzole.

    Celé to tvořím v C++, v knihovně FoxToolkitu (+ Loki a tinyXML). Bohužel je to ve fázi návrhu, ale rád bych to někdy dotáhl až do bodu, kdy to budu moc zveřejnit na netu....