Hlavní navigace

Horor jménem UPC

20. 10. 2008 8:01 (aktualizováno) Jan Schejbal

Čtvrtek
Mé srdce zatoužilo po rychlém stahování, krátkých odezvách a spolehlivém internetu. 10Mb/sec od UPC – jasná volba, hlavně když mají přímo v baráku krabici a zásuvky v každé místnosti. Proč taky ne?

Pondělí
V pondělí přijeli technici – dva mladí klučinové, kteří když spatřili MacBook, začali jezdit myší do kolečka a po několika vteřinách jeden z nich zvolal: “Ha … to je MacBook, že?“ a bylo to jasné, zase si to musím nastavit sám :-) Po jejich slovech, že internet už funguje, jsem spustil pár testů a rychlost byla úctyhodných 2,5 Mb. Prý že se to do dvou hodin zvedne, jinak mám zavolat na reklamaci. Hmm, tak proč ne. Vyčkám.
V sedm večer se pokouším o telefonát. Jsem 3. na řadě. Čekám jen 10 minut. Náhlasil jsem mu svůj problém, dozvěděl jsem se, že technici postupovali nestandardně. Hmm, tak jo. Další informace byla jestli nechci digitální televizi. Řekl jsem, že ne, asi se na mne rozzlobil, protože mně někam přepojil a čekal jsem dalších 15 minut, než mně to přestalo bavit. Zavěsil jsem.
Volám opět na normální infolinku. Už čekám téměř 20 minut. Dozvídám se, že jednání předchozího operátora bylo opět nestandardní a operátor netušil, proč a kam jsem byl přepojen. Nicméně nějaký problém na mé lince opravdu byl a tak předá mou stížnost na monitoring a ten den nebo den na to mi zavolá a řekne co a jak.

Úterý, středa
Čekám, jestli ten chlápek zavolá.

Čtvrtek
Samozřejmě jsem byl optimista, když jsem si myslel, že se operátor opravdu ozve.Vyčkal jsem další dva dny a zavolal znovu. Jednání předchozího operátora bylo prý opět nestandartní, neboť určitě operátoři klienty sami nekontaktují. Stále čekám, až jak dopadne monitoring mé linky.

Pátek
V pátek dopoledne odjíždím a vracím se večer. Interner nefunguje vůbec. Nemám sílu další půlhodinu trávit na telefonu a čekat. Nechávám to na sobotu …. snad se to rozběhne.

Sobota
Nerozběhlo. Volám na operátora. Čekám okolo 15 minut. Po 20 minutách na telefonu se dozvídám, že moje linka je opravdu nefunkční a že technik přijede v úterý. (mám si dát 4 dny nucené dovolené?) Dále mi vysvětluje, že připojili moc lidí a proto jim to nefunguje. Vskutku dokonalé vysvětlení. Odmítá mé nesertivní tvrzení, že to mně opravdu nezajímá. Žádám ho, ať si technik zařízení rovnou odveze, až se tu konečně zastaví. Zrušení smlouvy prý musím udělat až v pondělí na klientském centru. Hmmm, čeká mě další telefonát.

Pondělí
Zrušení smlouvy zabralo „jen“ cca 40 minut (něco přes 10 minut čekání). Dozvědět se od paní částku, kterou budu muset platit, nebylo možné. Nakonec jsem si ji s její pomocí spočítal na 320Kč …. Super cena za pět dní pomalu běžícího a dva dny nefunkčního internetu (měsíční částka měla být 250Kč. Měli akci). Fakturu prý mohu písemně reklamovat. Tak to jsem na to tedy zvědavý. Už nestačí, že si voláme, budem si i dopisovat.

Středa
Ve středu volám opět na UPC linku. Doteď nevím, kdy si přijedou odvézt modem.
Dozvídám se, že má smlouva zrušená není a ani nemají žádnou povědomost o tom, že jsem o zrušení žádal. Začal jsem být lehce nervózní, protože čtrnáctidenní lhůta, kdy klient může vypovědět smlouvu bez udání důvodu, aniž by musel dodržet ve smlouvě danou lhůtu pro její zrušení, se velmi kvapně krátila. Přemýšlím, jestli jsem se zbláznil já, nebo je UPC opravdu firma na baterky. Žádost o zrušení vyslovuji znovu a dozvídám se, že pokud chci opravdu smlouvu zrušit, musím vyplnit jakýsi formulář na jejich stránkách, což mi ta paní z pondělka jaksi zapomněla sdělit a klidně mě ujistila, že smlouvu mohu považovat za zrušenou. Vyplňuji formulář a skutečně si nejsem jist, zda je to všechno, nebo jsem ještě nevolal dostkrát, abych měl už opravdu kompletní informace. Volám na Sdružení pro ochranu spotřebitele a radím se, jak postupovat, abych měl jistotu. Tady mi řekli, že mám požadovat písemné vyjádření a potvrzení o zrušení smlouvy a pokud se dovolám někomu, kdo mi nebude chtít nebo moci vyhovět, mám se dožadovat nadřízené nebo kompetentní osoby, která mi ten papír prostě dá. Pokud mě nebudou chtít přepojit, nebo pokud tam prostě není nikdo, kdo takové informace smí dát na papír, mám se obrátit na Českou obchodní inspekci. Pak mám ještě reklamovat fakturu a žádat snížení fakturované částky o dobu, kdy internet nefungoval a také o částku, kterou jsem musel protelefonovat s jejich operátory. (To mi budou ještě doplácet, ne?)
Pak jsem volal opět na klientskou linku, že jsem tedy odeslal jejich formulář tolik potřebný ke zrušení smlouvy a sdělil paní, která na mě vyšla tentokrát, že jsem volal na Sdružení pro ochranu spotřebitele a že prostě chci písemé ukončení smlouvy. Paní mi řekla, že tím, že jsem odeslal formulář, je smlouva opravdu zrušená. Potvrzení mi však (překvapivě) poslat nemůže, ale přepojí mě na obchodní oddělení. No bezva.
Paní z obchodního oddělení mi řekla, že smlouva zrušená není (to už snad fakt ne) a že smlouva bude zrušena ve chvíli, kdy si můj formulář přečte osoba, která se zabývá rušením smluv a telefonicky mě kontaktuje, že mou smlouvu ruší. (Takže, když mi nikdo nezavolá, budu klientem UPC do smrti???). Na otázku, kdy mi teda bude někdo volat mi paní sdělila, že by to mělo být ještě tentýž den. Zhruba 2 hodiny na to volá paní kvůli zrušení smlouvy na popud mého pondělního telefonátu. To, co se všechno dělo dneska – o tom nemá ani potuchy. To byla první osoba, se kterou se dalo normálně mluvit, normálně z ní dostat nějaké informace a normálně se s ní dohodnout. Škoda, že nevím její jméno, zmínil bych ho. Tato paní mi řekla, že formulář, který jsem dnes odesílal, jsem vlastně vůbec odesílat nemusel, že by smlouva byla zrušena jen na základě toho pondělního telefonátu. Domlouvám se s ní, že na příchod technika opravdu už čekat nechci, a tak dostávám adresu, kam mám modem zaslat sám. Paní mi slíbila, že mi pošle potvrzení o ukončení smlouvy k dnešnímu dni poštou a zároveň i na e-mail a i ona mi doporučila obrátit se na reklamační oddělení.
Půl hodiny po ní volá jiná operátorka, která mi zavolala, protože si přečetla můj formulář, který jsem dnes odesílal. Byla celá udivená, že mně již její kolegyně kontaktovala. To už jsem se opravdu musel smát. Po pár minutách hledání zjistila, že má smlouva je „opravdu“ zrušená, a to dokonce ke dni podpisu smlouvy, takže by mi žádná faktura ani neměla přijít. Tímto to snad opravdu už celé skončilo, e-mail se zrušením smlouvy mi opravdu došel, ale dopis zatím nikoliv. A tak doufám, že smlouva je ukončená.

Středa – o týden později
Celý týden jsem byl lehce neklidný a pořád jsem myslel na to, jestli ta smlouva zrušená je nebo ne, tak jsem neodolal a opět jsem zavolal na klientskou linku. Paní mi řekla, že informaci o tom, že je moje smlouva zrušená, tam nemá!!! To snad néééé, propadl jsem panice. Nakonec tedy to zrušení našla, tak jsem si oddechl, optal jsem se na to písemné vyjádření o zrušení mé smlouvy, které jsem denně toužebně očekával ve své poštovní schránce, abych měl už konečně nějaký doklad v ruce. Bylo mi řečeno, že poštou písemné vyjádření ale opravdu neposílají. Poděkoval jsem, zavěsil jsem. Na tohle už fakt nemám.

P.S.: A to ani neumí nastavit statickou IP.

Sdílet