Odpovídáte na názor ke článku Proč musí CMS přijít o hlavu?.
Dobrý den,
jde o to, že obsah se může zobrazovat nejen na webech, ale i na jiných zařízeních, která ani nemusí s HTML/CSS pracovat. Příkladem můžou být chytré hodinky, smíšená realita/virtuální realita, chatboti, digitální asistenti s hlasovým rozhraním (např. Amazon Echo, Google Home) nebo různé informační tabule v obchodech a restauracích.
To znamená, že CMS musí umět pracovat s obsahem ve velmi strukturované podobě, kterou lze snadno formátovat do různých výstupů. Například HTML kód spravovaný v CMS by měl být co nejčistší, tak aby bylo možné ho v případě potřeby parsovat a transformovat do jiného výstupního formátu.
Mnoho tradičních CMS je postavena na konceptu "umožníme zákazníkovi editovat všechno pomoci WYSIWYG editoru, ať může dělat cokoli." To je krátkodobě pohodlné, ale z dlouhodobého hlediska to znamená, že vytvoříte hromadu obsahu, který už nelze automaticky jednoduše přeformátovat. Takže když se rozhodnete udělat například zmiňovaný chatbot, najednou zjistíte, že musíte spoustu obsahu znovu přepsat.
Petr Palas, Kentico
Petr Palas založil Kentico Software v roce 2004. Od té doby z něj vybudoval firmu s více jak dvěma stovkami zaměstnanců a s pobočkami na třech kontinentech. Řešení Kentico každý den pomáhá tisícům firem efektivně oslovovat zákazníky pomocí webových stránek, e-shopů a kampaní, které v něm marketéři připravují a spravují. Koncem loňského roku uvedl Kentico Software na trh nové SaaS CMS, Kentico Cloud, které umožňuje tvořit a publikovat obsah nejen na webu, ale na libovolném zařízení.