Odpovídáte na názor ke článku Proč musí CMS přijít o hlavu?.
Dobrý den,
omlouvám se, že to není z článku zřejmé. Základní koncept headless CMS je skutečně to, že máte jedno uložiště obsahu (typicky v SQL nebo dokumentové databázi) a tento obsah zpřístupníte aplikacím přes API.
Samotné aplikace musíte vyvinout pro každé zařízení nebo kanál sami. Takže si napíšete webovou aplikaci, nebo třeba chatbota či Alexa skill, který si přes API vyžádá potřebný content.
Výhodou je, že máte obsah uložený jednou a nemusíte ho spravovat zvlášť např. pro web a zvlášť pro chatbot.
Další velkou výhodou headless CMS je, že se nesnaží programátorům mluvit do toho, jak píší aplikace - můžete použít jakýkolik jazyk a nejste omezený na konkrétní templating engine, jako u tradičních CMS.
Petr Palas, Kentico
Petr Palas založil Kentico Software v roce 2004. Od té doby z něj vybudoval firmu s více jak dvěma stovkami zaměstnanců a s pobočkami na třech kontinentech. Řešení Kentico každý den pomáhá tisícům firem efektivně oslovovat zákazníky pomocí webových stránek, e-shopů a kampaní, které v něm marketéři připravují a spravují. Koncem loňského roku uvedl Kentico Software na trh nové SaaS CMS, Kentico Cloud, které umožňuje tvořit a publikovat obsah nejen na webu, ale na libovolném zařízení.