Odpovídáte na názor ke článku Proč musí CMS přijít o hlavu?.
Přesně. To třetí řešení neexistuje. Přes veškerou snahu autora je popisované to druhé. Tedy že mám jednu databázi, ta drží data a má nějaké API typu "vložit článek", "vložit komentář", "dej mi seznam komentářů k článku XY". Což je něco, co mají dnes CMS tak nějak obecně. Třetí typ předpokládá, že jakmile mám tohle API, tak se nějak samo zázračně začne používat a uživatel si pak může číst články na svém mobilu. Ale to se nestane, na to uživatel potřebuje klientskou aplikaci. Musím proto jít cestou druhého typu a napsat si klientské aplikace, které budou umět na jedné straně zobrazovat uživatelské rozhraní a na straně druhé volat výše zmínění API.
Pokrok směrem ke třetímu řešení by byl, kdyby CMS použil nějaké standardně uznávané API, pro které by někdo jiný psal klientské aplikace. Že by to šlo víme díky RSS apod. Tam provozovatel CMS opravdu řešil jen to API, čtečky psal někdo jiný a nebyly vázány na jeden konkrétní CMS.
Petr Palas založil Kentico Software v roce 2004. Od té doby z něj vybudoval firmu s více jak dvěma stovkami zaměstnanců a s pobočkami na třech kontinentech. Řešení Kentico každý den pomáhá tisícům firem efektivně oslovovat zákazníky pomocí webových stránek, e-shopů a kampaní, které v něm marketéři připravují a spravují. Koncem loňského roku uvedl Kentico Software na trh nové SaaS CMS, Kentico Cloud, které umožňuje tvořit a publikovat obsah nejen na webu, ale na libovolném zařízení.