[73]
1. ACK
2. Omlouvám se, sjednotil jsem vás a A. S. Pergill.
3. Základ usability: počítače mohou dělat spoustu věcí. Některé lze udělat triviálně, k jiným je třeba velikého úsilí. Jenoduše by měly jít dělat především ty věci, které uživatelé dělají často. Teď k pointě: aplikace uživatelé zpravidla používají k práci, jako nástroje. Proto by měly jít používat co nejlépe. To typicky znamená s GUI. Vaše preference mohou být jiné (podobně jako mimo heterosexuálů existuje dlouhá řada jiných zaměření), ale praxe jasně vypovídá o tom, že se emaily lépe odpovídají v GUI, programy lépe vyvíjejí v GUI, lépe se účtuje v GUI (v horším případě v TUI), lépe se řídí projekty v GUI, lépe se skládá hudba v GUI. Jakkoliv tomu unixoví admini nevěří (především proto, že mají k dispozici mizerná GUI), z GUI se velmi dobře ovládají služby, přidávají uživatelé, velmi dobře se orientuje na disku atd.
4. Otázkou je produktivita. Ta se dá měřit. Zkuste jít psát účto s vi a gcc, a zkuste o ve VB.NET s Visual Studiem. Než napíšete message loop, vývojář ve VB.NET bude mít komplet dialogy, připojení k DB, bude se z IDE hrabat v tabulkách na DB serveru, a v kódu bude daty triviálně plnit gridy. Navíc když se vývojář ve VB přepíše, s daleko vyší pravděpodobností vůbec nezkompiluje, nebo dostane chybu za běhu. V C/C++ přeložíte spoustu nesmyslů (v PERLu pravda s trochou nadsázky provedete i náhodné mlácení do klávesnice, když u toho mlácení občas přidržíte shift), a v případě chyby za běhu velmi pravděpodobně dojde pouze k přepsaní čehosi kdesi v paměti.
5. Jak jsem říkal, Windows jsou na komponentách postavené. Tu úroveň flexibility si unixový programátor asi ani neumí představit.
6. OOo 2.0 je funkcemi někde na úrovni Office 97, jenom je daleo pomalejší.
Proč bych sem nelezl, když nemám rád unixy?