Hlavní navigace

Názor ke článku Vývojář jde hlavou proti zdi od Pavel Cvrček [JasnaPaka] - [30] To, o čem hovoříš, osobně nazývám "syndrom...

  • 20. 8. 2010 16:01

    Pavel Cvrček [JasnaPaka] (neregistrovaný)

    [30] To, o čem hovoříš, osobně nazývám "syndrom volby". Ať se provede libovolná drobná viditelná změna, vždy se vyrojí alespoň jedna osoba, která by pro to chtěla volbu (možnost konfigurace). Často je to volba typu "přepni mi zpět na to, co tam bylo před změnou". A volba musí být (z jejich pohledu) co nejviditelnější, protože si to chtějí snadno přepnout zpět. A teď si to vynásob počtem viditelných změn, co se v libovolném produktu realizuje. Případná realizace by dopadla strašně.

    Proti tomu jde často snaha, kdy se snažíš dělat jednoduchý produkt a každá volba ti ho pochopitelně komplikuje. Ať už z hlediska kódu, tak z pohledu uživatele, kterému se produkt zdá najednou děsně složitý ("moloch").

    No a teď si vyber. Celkem logicky tě může napadnout, že kompromis je někde uprostřed, kdy uděláš viditelné volby jen pro to nejdůležitější. Samozřejmě se to odvíjí od toho, jaká je cílová skupina tvého produktu.

    Vývojáře obecně za arogantní nepovažuji [*]. Jestli považuji někoho za arogantního, tak je to určitá skupina uživatelů, která si bug-trackery plete s diskusním kroužkem. Vývojáře "populárních bugů" vyloženě lituju (u FF 4.0 Dao, Sharp a celý UX team). Sám jsem taky vývojář, tak si dovedu představit, že občas někomu "ujedou nervy", ale nediv se, přicházíš do kontaktu s masou, kteří vidí sebe jako střed vesmíru. A každému znovu vysvětlovat to, co je napsáno u bugu o tři komentáře výše, skutečně nemá význam.

    [*] Jsi schopen rozpoznat vývojáře od ostatních diskutujících? Hint: podle e-mailu to často poznat nejde. Podle mě hlavní nedostatek Bugzilly.