[81] Pozor na to, pokud se JPEG otevře, přetransformuje interně do bitmapy a pak znovu uloží s opakovanou ztrátou obrazové informace, považuju to za srovnatelný problém. Nejde o to, že se obrázek přepočítá, změní se metadata atd., ale algoritmus ztrátové komprese by se měl použít ten samý (samozřejmě, ta ztrátovost je parametrizovatelná, takže počítám i se stejnými parametry), takže nevidím důvod, proč by mělo dojít k opakované ztrátě dat.
Mělo by to tak být s jakoukoliv rozumnou "ztrátovou funkcí", pokud do hry nevstupují fyzikální problémy na přenosovém kanálu atd. Pokud zaokrouhluju číslo na určitý počet desetinných míst, můžu tuto operaci provádět kolikrát chci a k dalším ztrátám informace po prvním zaokrouhlení nemůže dojít. Pokud komprimuju obraz pomocí DCT atd., mělo by analogicky dojít, pokud je algoritmus korektní, dojít k té samé situaci. Tedy já nezpochybňuju, že se při rekompresi ta data znovu přepočítávají, jenom si myslím, že není důvod, aby docházelo k opakované ztrátě dat, pokud se zachová kompresní funkce. Jedině že by se při dekompresi prováděla nějaká úprava signálu (antialiasing).
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 47 217×
Přečteno 41 391×
Přečteno 35 918×
Přečteno 25 971×
Přečteno 25 771×