Hlavní navigace

Názor ke článku Ani bezpečný, ani nebezpečný od Krakonos - Jak jsem napsal, SafeQ může vypadat jako príma...

  • 5. 7. 2015 0:39

    Krakonos (neregistrovaný)

    Jak jsem napsal, SafeQ může vypadat jako príma volba. Sami je máme ve firmě nasazené, tiskne přes to cca 20000 - 40000 uživatelů ročně. Kartičky, pípání na tiskárně... Super.

    Na pozadí je ale spousta problémů. Sám mám na starosti SafeQ servery a udržet samotné SafeQ pri zivotě znamená docela práce (časté pády jednotlivých částí). Navíc ji rozbije i malá změna ve verzi databáze (změna opravného čísla), takže systém není možné dobře a bezpečně aktualizovat. Nevím, kolik z vás zde SafeQ chválících je zná ze strany jeho správce. Já ano.

    V současnosti migrujeme firmu na novou verzi a je to neuvěřitelný boj. Do tohoto procesu zasahuji sice jen okrajově ale kolegové to řeší velmi intenzivně. Kde přesně je problém s hesly v SafeQ si teď nevzpomenu, ale pokud o to stojíte, zeptám se kolegů. Nebo si to najděte sami v manuálu (hodně štěstí, má několik tisíc stran), které znaky jsou podporované v hesle. Stejně to neplatí. Problém není v TISKÁRNĚ, ale v SafeQ.

    Aplikace pro tisk z mobilních telefonů je prostě zabugovaná katastrofa, kterou u nás YSoft nerozchodil.

    Potom pokud máte instalovat SafeQ do firmy, která je větší jak řádově nižší stovky lidí, máte problém. Například máme velké AD, SafeQ potřebuje aby jednotlivé osoby byly rozdělené do jednotlivých OUček. Hmmm... Co když ale máme jednotlivé uživatele v jediném OUčku a jednotlivé role jim řídíme pomocí MemberOf? SafeQ se s tím nesrovná. Musíme to řešit přes exporty do CSV a importy do SafeQ. Pokud máte dejme tomu ty stovky lidí a každý má jednu roli, pak se to dá zvládnout. Ale v podniku, kde máme mnoho let fungující infrastrukturu (a staré SafeQ integrované), desítky tisíc uživatelů a spoustu systémů na tu infrastrukturu navázanou, nemůžete přeházet najednou celé ADčko kvůli SafeQ. Dále máme co chvíli problém s kalkulací ceny za tisk. Dokud není potřeba, aby uživatelé platili za tisky, je vše jak z pohádky. A to jsme zrušili požadavek, aby bylo možné rozlišit soukromé a zaměstnanecké tisky. To by teprve bylo...

    To jsou ale věci, které stojí zdraví správce. Pro uživatele to je skutečně příjemná věc... Přijde, pípne a tiskne.