[12] Jak je možné, že něco, co v moderních distribucích funguje na jedno kliknutí myši každému průměrnému uživateli, nefunguje nadprůměrnému uživateli Windows ani po týdnu zoufalého hledání?
[29] Hlavně lidi nechápou rozdíl mezi OpenGL a DirectX. OpenGL je knihovna pro práci s grafikou na velmi nízké úrovni, funguje jako stavový automat, do kterého musíte nasypat posloupnost příkazů pro vykreslení vrcholů nebo jednotlivých primitiv a nic neudělá za vás. Existuje už od roku 1992 a od té doby je specifikace měněna velmi sporadicky. To svědčí o kvalitě návrhu. Jenže na rozdíl od Direct X si musíte všechno udělat sám (ačkoliv existují podpůrné knihovny). To je pravděpodobně to, co odrazuje herní vývojáře. OpenGL taky nebylo původně primárně určeno pro hry, ale spíše pro vizualizace, simulace, CAD.
To, že lze OGL přiohnout téměř ke všem myslitelným úlohám svědčí o kvalitě.
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 47 206×
Přečteno 41 389×
Přečteno 35 916×
Přečteno 25 970×
Přečteno 25 770×