Docela tomu příběhu věřím. Ta holčička jměla výhodu - nebyla ještě zkažena školou. Sledoval jsem jak děti (naštěstí cizí - jinak bych učitele profackoval) řeší domácí úkol z matiky. Každou úlohu se snažily napasovat bez myšlení na nějaké kopyto - protože takto je to učili. To je výsledek "modernizace" ve výuce matematiky - která byla školám vnucena koncem 70.let. Počátkem 90.let byl ve Vesmíru článek, podle něhož MFF byla nucena poprvé ve své historii přijímat studenty, kteří neuspěli u přijímací zkoušky z matiky - protože ze všech uchazečů je zvládli jenom dva! Jednoduchý příklad x testů pro 8. třídu - prodavač koupil televizi a prodal ji o 20 procent dráž za tolik a tolik, za kolik ji nakoupil - nezvládlo 20% učitelů matematiky! Co s tím? Zrušíme matiku coby maturitní předmět. Tomu říkám elegantní řešení.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 112 376×
Přečteno 89 789×
Přečteno 73 178×
Přečteno 58 134×
Přečteno 54 441×