/To Analog/ Argumenty nemáte vy, tlacháte a matláte jabka s hruškami, sčítáte různé veličiny. 10 % je 10 % a deseti procenty zůstane. Ledničky nebo voličská základna na tom nic nezmění, je úplně jedno, jaký základ zvolíte a nebo k čemu změnu vztahujete. Nakonec tu změnu vždy vyjádříte v procentech. Jen jedním výsledkem řeknete, o kolik procent se zvedla cena lednička a druhým výsledkem vyjádřite, o kolik se zvedla členská základna XY strany. Z toho se však ve druhém případě nedozvíte, jaký je tržní podíl oné politické strany na politické moci…
Už ten nešťastný příklad pana Krčmáře s FF ukazuje bezdechost vaší argumentace. O kolik procent se zvedla využívanost FF vzhledem k předchozímu stavu užívání FF je nicneříkající cifra, neboť nic neříká o stavu využívání FF vzhledem k ostatním používaným prohlížečům.
Ještě jinak. Velký nárůst využívání sama k sobě při téměř nulovém zastoupení vypadá dobře, v reálu však nárůst třeba "o 50 %" při 1% používání je téměř zanedbatelný a tržní podíl prakticky nezvyšující. Tedy, procentuální podíl používání prohlížečů vyjadřuje podíl vzhledem k celku (a ostatním prohlížečům), kdežto vaše výpočty nárůstu nějaké části, kterou nemohu srovnat s "konkurencí" (celkem), jsou nicneříkajícími ciframi - nazvěte si je třeba procentními body…
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 57 519×
Přečteno 45 938×
Přečteno 45 484×
Přečteno 39 415×
Přečteno 35 594×
Internet Info Root.cz (www.root.cz)
Informace nejen ze světa Linuxu. ISSN 1212-8309
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.