Hlavní navigace

Názor ke článku Procento vs. procentní bod od O. Brandos - /To Analog/ Argumenty nemáte vy, tlacháte a matláte...

  • 14. 5. 2012 19:04

    O. Brandos (neregistrovaný) 89.29.29.---

    /To Analog/ Argumenty nemáte vy, tlacháte a matláte jabka s hruškami, sčítáte různé veličiny. 10 % je 10 % a deseti procenty zůstane. Ledničky nebo voličská základna na tom nic nezmění, je úplně jedno, jaký základ zvolíte a nebo k čemu změnu vztahujete. Nakonec tu změnu vždy vyjádříte v procentech. Jen jedním výsledkem řeknete, o kolik procent se zvedla cena lednička a druhým výsledkem vyjádřite, o kolik se zvedla členská základna XY strany. Z toho se však ve druhém případě nedozvíte, jaký je tržní podíl oné politické strany na politické moci…

    Už ten nešťastný příklad pana Krčmáře s FF ukazuje bezdechost vaší argumentace. O kolik procent se zvedla využívanost FF vzhledem k předchozímu stavu užívání FF je nicneříkající cifra, neboť nic neříká o stavu využívání FF vzhledem k ostatním používaným prohlížečům.

    Ještě jinak. Velký nárůst využívání sama k sobě při téměř nulovém zastoupení vypadá dobře, v reálu však nárůst třeba "o 50 %" při 1% používání je téměř zanedbatelný a tržní podíl prakticky nezvyšující. Tedy, procentuální podíl používání prohlížečů vyjadřuje podíl vzhledem k celku (a ostatním prohlížečům), kdežto vaše výpočty nárůstu nějaké části, kterou nemohu srovnat s "konkurencí" (celkem), jsou nicneříkajícími ciframi - nazvěte si je třeba procentními body…