Názor ke článku Proč není internetová reklama totéž co letáky od BLEK. - [103]: za předpokladu, že si ty Widle z...

  • 9. 6. 2009 17:15

    BLEK. (neregistrovaný)

    [103]: za předpokladu, že si ty Widle z vlastní svobodné vůle koupíš, tak na tom není nic špatné. Na to však nepotřebuješ reklamu. Že existují Windows Vista víš, neříkej mi, že ses o existenci Vist dozvěděl z reklamy na Rootu nebo z ploch v metru polepených slovem "Wow".

    Já mám na mysli problém v situaci, kdy za ty Widle člověk nechce platit, ale musí, protože je mají všichni ostatní.

    Jiný příklad:
    A) člověk zaplatí 200Kč za tričko na vietnamské tržnici. Pak zaplatí 200Kč poplatek za televizi. Brblá, že poplatek přece platit nechce, že je to okrádání, že se chce koukat na televizi zadarmo a ať televize žije z reklam.

    B) člověk si koupí značkové tričko za 1000Kč, z čehož je 200Kč výrobní cena, 600Kč jde různým "marketing managerům" a 200Kč jde té televizi za to, že na to odvysílala reklamu.

    Z hlediska rozdělení peněz je možnost A) efektivnější (zaplatíš míň než polovinu za stejné hodnoty). Přesto však lidi zblblí reklamou možnost B) považují za lepší.

    Nyní si můžeš říkat "já jsem chytřejší než ostatní, já vím, že schéma B) je méně efektivní a předražené hadry kupovat nebudu". V momentě, kdy si pořídíš děti a začnou chodit do základní školy, tak ti tato "chytrost" bude na nic. Ostatní se budou tvému dítěti vysmívat, že je socka, pokud mu nebude nosit drahé oblečení. Svému dítěti to dejme tomu vysvětlíš, že tričko od vietnamce je stejně funkční jako tričko z butiku, postoj ostatních 30 děcek však nezměníš.

    Takže nakonec jseš ve stejně beznadějné situaci jako s těma Windows --- musíš platit za produkt propagovaný reklamou, i když ten produkt nechceš!

    [ že ta reklama takhle funguje, to si buď jist --- já jsem chodil na základní školu ještě na přelomu komunismu a kapitalismu, kdy takové reklamy neexistovaly a děcka se tam nevysmívaly jeden druhému, že je socka a že chodí v hadrech (i když se vysmívaly za jiné věci) ].