Hlavní navigace

Názor ke článku Proč není internetová reklama totéž co letáky od D.A.Tiger - Jak bych asi měl začít... Asi hned konstatováním,...

  • 8. 6. 2009 21:47

    D.A.Tiger (neregistrovaný) 89.24.110.---

    Jak bych asi měl začít... Asi hned konstatováním, že na jednu stranu kritizujete ve svém příspěvku jednostranný a bezohledný přístup uživatelů, ale už zapomínáte, že přímo samotný postoj prezentovaný příspěvkem má s oběktivností a ohleduplností společného jen málo.

    Defakto jsem schopný pochopit jak je důležitá reklama pro lidi, které přímo živý (tedy ji tvoří, nebo pronajímají pro ní své prostory a zdroje). A nejen pro ně. Důležitá je i pro jejich zadavatele a mnohdy (aniž by si to vůbec uvědomili) může být vysoce důležitá i pro jejich zaměstnance. úspěch této reklami totiž může výrazně podílet na úspěšnosti firmy (atd...), což se samozřejmě může mít kladný dopad i na zaměstnace. Tohle jsem schopen pochopit.

    Jenže je tu i druhá strana mince. Ta o niž už ale tak hlasitě nemluvit asi nebudete, a ani nikdo z těch kteří žijí z reklam. Reklama na nás číhá na každém rohu. Vyjdete-li ven, surfujete-li na internetu, v mnoha komerčních (freewarových) programech, otevřete-li svůj oblíbený časopis, jede-li po dálnici, ... všude si bezohledně žádá vaši pozornost a snaží se Vám vnutit nějakou určitou myšlenku.

    Vnutit? Ano vnutit! reklama už dávno není jen pěkné a líbivě vytvořené oznámení o výrobku, nebo službě. Reklama se stala téměř komplexním vědním oborem, který zahrnuje spoustu položok a neurvale využívá nejnovějších poznatku z psychologie, sociologie, atpd... Vyzbrojení takovou palební silou potom snad z každého kouta útočí na naše mozky s jediným cílem: Zaujmout, a to tak aby člověk přistoupil na myšlenku, že to co mu nabýzí reklama (službu, produkt, atpd...) chce, musí mít, je to přesně to po čem touží... Jejich jediným cílem je dnes už pouze zmanipulovat jedince ve prospěch zadavatele reklami...

    Dneska je reklamy tolik, že se navzájem ruší a přebíjejí a když vezmete její manipulační a dalo by se i v mnoha případech agresivní přístup, dále mnohdy psychosociální kontext, neexistujicí regulaci, pak prostě lidi jsou informačním a psychologickým náporem reklamami přetíženi. Pokud znáte něcoz psychologie, pak toto (nejen) spadá pod pojem informační smog.

    Nedivte se proto, že na reklamu reagují defenzivně a snaží se ji blokovat.