Hlavní navigace

Názor ke článku Proč není internetová reklama totéž co letáky od Shadow - Myslím, že i aktivní čtenář, který reklamu blokuje,...

  • 8. 6. 2009 18:15

    Shadow (neregistrovaný) 213.163.64.---

    Myslím, že i aktivní čtenář, který reklamu blokuje, může serveru nepřímo přispět, pokud nadhodí zajímavé téma (nebo spustí flame), což vygeneruje příslušné hity a zobrazení reklam na straně ostatních účastníků diskusí, kteří třeba reklamu neblokují.

    Spíše než zbrojit proti blokovačům reklamy by bylo vhodné zamyslet se nad tím, proč vlastně lidé reklamu blokují, respektive kdy ji blokují (viz [10], [11], atd.), a přizpůsobit tomu zobrazovanou reklamu či obchodní model - např. příspěvek na provoz serveru, třeba 100Kč ročně, a web bez reklam.

    Tady musím souhlasit s [11]. Pokud je reklama vlezlá, brzdí zobrazování webu, ruší čtenářovo soustředění neustálým hýbáním či poblikáváním, nebo pokud reklama propaguje něco, co je čtenáři vyloženě proti srsti (např. reklama na produkty MS na webu o Linuxu), pak je blokování reklamy ze strany čtenáře přirozenou, racionální reakcí. Obchodní model postavený na zobrazování reklamy prostě s něčím takovým musí počítat - a pokud možno, přizpůsobit se tomu.

    Jinou možností je obrat o 180 stupňů - obsah uzavřít a nechat ho přístupným pouze pro předplatitele, jenomže to pro většinu webů nepřichází v úvahu - konkurence je velká a web by musel nabízet něco skutečně unikátního, co se jinde těžko hledá.

    Mimochodem, co takhle někam hodit tlačítko "Donate" nebo něco podobného? Aby třeba (nejen) ten, kdo reklamu blokuje, mohl serveru nějaké ty penízky poslat?