[42, 55]
Ano, roztříštěnost, oblíbená výmluva, na kterou se svede všechno od třicetileté války, včetně shození atomové pumy na Hirošimu.
A v čem ji vidíte? Třeba LSB ( https://www.linuxfoundation.org/en/LSB )?
Nebo v tom, že v Linuxu má vše své určené místo ( spustitelné soubory do /usr(/local)/bin, knihovny do /usr(/local)/lib, hlavičky do /usr(/local)/include, dokumentace do /usr(/local)/share/doc, atd...? Konkrétně pro hry a jejich potřeby jsou adresáře /usr(/local)/games; /usr/lib/games; /usr/share/games. Globální konfigurace /etc, lokální ~/ ( To je prasárna, uznávám a taky uznávám že vůbec způsob a vedení konfigurací v Linuxu je děs. Ale pochybuji, že hry by byly tou skupinou aplikací, kterých se toto týká ), systémové informace /proc, ...atd.
Testuji dost často různé distribuce a v 90% jsou např. tyto věci stejné (vyjímky se dají jednoduše otestovat při instalaci daného software).
Co dál? Rozhraní API jádra a jeho služeb je stejné (v dané verzi) na jekékoliv distribuci a stejně je hodně málo projektů, které využívají přímo syscally (přeněji řečeno, je hodně málo aplikací, které je nutně musejí používat). Nemyslím si, že zrovna hry by do té kategorie patřily. Vše co potřebují zajistí bohatě další abstraktní vrstvy, od toolkitových knihoven a freamworků, po démony (a v některých GUI toolkitech je ošetřeno i toto) jako je D-Bus, HAL, a pod. jinými slovy, jsem přesvědčen, že jednotlivé vrstvy abstrakce v Linuxu poměrně slušně pokryjí možné odchylky a to co Vy nazýváte roztříštěností já nazývám jako výmluva.
Licence, ach ty licence. A co Lasser Public Licence, pod kterou je vyvíjena většina knihoven? Nedovolují snad použít knihovny i v uzavřeném - tedy i komerčním - Software, aniž by vás nějak nutily např. zpřístupnit zdrojový kód?
Dost pochybuji, o tom, (řeknu to svými slovy, takže mě za ně nechytejte, ale doufám, že myšlenka bude jasná) že pokud bych si dopředu ujasnil jaký bude výsledek, zvolil vhodnou sestavu knihoven, strukturu projektu. vhodný způsob jeho řízení a kontroly, jasný postup k dosažení daného cíle, že by došlo k nějakému výraznému prodražení jeho vývoje na více cílových platforem.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 112 376×
Přečteno 89 789×
Přečteno 73 178×
Přečteno 58 134×
Přečteno 54 441×