Hlavní navigace

Názor ke článku Má smysl dělat komerční hry pro Linux? od Miloslav Ponkrác - [45] Já vím, že to bude znít blbě,...

  • 2. 1. 2009 20:14

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    [45] Já vím, že to bude znít blbě, ale kvalitní vývojové nástroje pro Windows jsou neuvěřitelně levně. Naprostá většina firem totiž nemusí za ně utratit ani korunu. MS Visual Studio je zadarmo, řada dalších nástrojů rovněž.

    Dále Windows nemá problémy s licencemi – nemusíte se tam bát používat grafickou knihovnu, protože prostě nemáte právní problém. Nikoho nikdy nenapadlo studovat na Windows licenci GDI, nebo GDI+, nebo DirectX, atd., protože tam prostě právní problém není. A to je hodně velký problém naopak na Linuxu.

    Jinak až seženete pro vývojářský tým licenci pro Qt za 50 tisíc tak to napište do knihy zázraků hned vedle neposkvrněného početí.

    Je to hloupé, ale Linux pro sw vývoj je drahý a náročný a právně problematický (díky GPL a derivátům) a bez vidiny nějakého zisku. A jako vývojář s dvacetiletou programátorskou praxí, který programoval asi pro pět operačních systémů mohu číci, že Linux je na tom jednoznačně nejhůře, co se týká vývoje. A to není zaujatost, tak to prostě je. Je to side effect a cena za roztříštěnost, nejednotnost a velkou preferenci GPL.