Hlavní navigace

Názor ke článku Má smysl dělat komerční hry pro Linux? od VivatBill - Vždyť si to můžeme spočítat. Linux používá asi...

  • 31. 12. 2008 16:48

    VivatBill (neregistrovaný)

    Vždyť si to můžeme spočítat. Linux používá asi setina lidí oproti Windows. Kolik z nich jsou administrátoři. Kolik strojů jsou servery? Takže zjistíme, že každý 200-stý až 300-stý bude mít Linux doma.
    Podívejme se na filozofii Linuxu. Zjednodušeně: sdílet znalosti, technologie, žádné patenty, žádné intelektuální vlastnictví. Tedy spíše kutit, než kupovat.
    To si každý výrobce softwaru spočte a vyjde mu, že z Linuxu bude mít (při nejlepším) až 200x menší zisk než od Windows. Půjde do toho? Ano, pokud si potřebuje udělat reklamu u opensource komunity na jiné (proprietární) produkty :-)).
    Četl jsem pár stránek z knížky o hrách v Javě (platí i pro C#). Tam se píše, že jazyky s řízeným kódem jsou asi o 10% pomalejší než nativní. To je nevýznamné a výhody řízeného kódu jsou jasné. Takže do budoucna by mohly být více multiplatformní hry než dnes.
    Ovšem chápu, že .NET Framework od Evil Empire si 14-letý Linuxák nikdy nestáhne (a za hry (ani software) přece platit nebude, i kdyby byly).
    P.S.: Já si her moc nekupuji. Neplatím za nové 1300 Kč, ale kupuji je, když jsou tak za 400 Kč. Redakci přeji hodně štěstí a Linuxu hodně dobrých multiplatformních aplikací. Ať nám zlevní ty ve Windows :-).