Hlavní navigace

Názor ke článku Apple v iPhone blokuje Operu Mini od Lael Ophir - [27] O tom by se dalo diskutovat. A...

  • 2. 11. 2008 16:36

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    [27] O tom by se dalo diskutovat. A zbytek mého diskuzního příspěvku je velmi k věci. Pokud "chráníte zákazníky" tím, že necháte pro jejich údajnou ochranu uvést produkt, který zákazníci nechtějí, tak jde o důkaz toho, že je něco velmi špatně. V tomto případě jde o důkaz toho, že regulátor má daleko horší odhad potřeb zákazníků, než firma, kterou "reguloval". Jestli vám výše psané přijde irelevantní, tak mě to přijde jako velmi silný argument, který říká "regulátor tomu nerozumí, a nemá do toho co hrabat".

    [28] Lidé z východu mají ten zvláštní zvyk, že kritiku berou jako osobní útok. Řeknete "ta svíčková je připálená", a dočkáte se reakce "co si vo sobě myslíš, debile, tak si uvař lepší, jestli to umíš líp". Někdy si to zkuste v obchodě nebo restauraci. Čím více na východ, tím je to horší. Standardní západní chování je "je nám líto, že nejste spokojený; nabídka řešení, které zákazníkovi dá dojem, že je o něj postaráno (výměna, sleva ap)". V diskusích na rootu je to samozřejmě vidět také.

    Ten rozdíl v úrovni služeb je obrovský. V západní Evropě zřejmě poskytovatelé služeb a prodejci vědí, že zákazník jako jediný nosí do firmy peníze. V ČR zákazník obtěžuje, zdržuje od jiných příjemných aktivit, a je mu to dáváno silně najevo. Jistě by se našly ojedinělé protipříklady, ale o tom to není.

    [29] Své dominantní postavení zneužívá EK. A to tím způsobem, že v rámci "ochrany zákazníka" uděluje pokuty coby formu daně z úspěchu, a nutí výrobce uvádět na trh produkty, které pak "ochráněný zákazník" nechce. Opravdu v tom nevidíte problém?

    [32] OK, omluva přijata ;)