Hlavní navigace

Názor ke článku 64 bitů? Nemám... není důvod od Martin Prokš - Já bych tu otázku rozdělil na 2 skupiny: 1)...

  • 16. 8. 2009 8:51

    Martin Prokš (neregistrovaný) 81.201.60.---

    Já bych tu otázku rozdělil na 2 skupiny:

    1) málo zatížené - domácí využití na hry a multimedia, kancelářské stroje a podobně
    2) vysoce zatížené - většinou profi aplikace typu DB a informační servery ve velých podnicích, CAD systémy, DTP studia, technické výpočty, ...

    Úmyslně se vyhýbám slovům jako low end a high end, ono se to s tím využitím často moc nekreje. Paradoxně bych i hry zařadil mezi ony málo zatížené, protože vývojáři her z drtivé většiny do dnes "nepřišli" na to, že jsou 64bit stroje s více procesory a najít hru která by dokázala (smysluplně) využít více jader/nebo dokonce samostatných procesorů a ještě na 64b, tak to aby svíčkou pohledal... Takže skoro celý herní svět je odkázaný na hrubý výkon jednoho jádra (max. jako druhé jádro je grafika na GPU). Od toho se odvíjí celý domácí segment. Jakmile bude něco zajímavého co pod 32b nejede (nebo jede hodně špatně) a pod 64 výrazně lépe, velká část domácího sektoru na to přejde. To znamená hry a multimedia. Do té doby bude platit 32b prostš jen ze setrvačnosti uživatelů... Konec konců stejné je to jako s IPV4 a IPV6.

    Kancelář ... na co v kanceláři 64b? Všechny aplikace jsou 32b, je to léty ověřená klasika, stále podporovaná a ještě dlouho bude. Admin je konzervativní tvor, nechce objevovat a řešit neznámé (teda on by často i chtěl ale nemá na to čas) a tak vsadí na jistotu.


    Naproti tomu vysoce zatížené aplikace a stroje, většinou (ale ne vždy) profesionálního charakteru jako je reklamní a mediální grafika, CAD systémy, velké DB, technické a jiné výpočty... to žere enormně paměti, strojového času, velké nároky na přesnost výpočtu, ... a to je doménou 64b od začátku. Jenže to je zlomek trhu (byť velmi důležitý zlomek).

    Takhle ty důvody vidím já.