Hlavní navigace

Názor ke článku Phishing po telefonu? Jak to doopravdy bylo s Vodafone od Petr - [20] To záleží. Pokud máš bankovní aplikaci tak...

  • 21. 12. 2008 14:46

    Petr (neregistrovaný)

    [20] To záleží. Pokud máš bankovní aplikaci tak asi ano, pokud máš oveřování identyty obyčejnou SMS tak do banky nemusí. Stejně ale úvaha, že kdokoli, kdo zná jméno a číslo a zavolá ti stejným způsobem jak to dělá běžně vodafone, může ukrást tvoji předplacenou simkartu je děsivá :) Bude pak přijímat všechny tvoje SMSky a může se dokonce vydávat za tebe s "ochraptělým" hlasem a vyzvědět tak třeba obchodní tajemství :). Heslo si samozřejmě změní, aby pravému majiteli zablokoval přístup ke své kartě. Nešťastník si zprvu bude myslet že je to nějaký vodafon bug, který možná stejně odejde jako přišel, ale protože nebude znát nové heslo ke své kartě, nikdo se ním zprvu nebude chtít moc bavit ... A to čí karta vlastně je bude tak trochu tvrzení proti tvrzení ... Útočník (zvláště pokud by byl z okruhu známých) může tvrdit třeba, že tě potkal někde ve tři ráno úplně na mol a kartu jsi mu prý prodal, aby jsi měl na taxíka no a pak ji ztratil, ale heslo pamatoval .... Oba budete působit zhruba stejně nevěrohodně, zvláště pokud pravý majitel byl tu noc opravdu někde pařit. A tuto konstrukci jak to asi mohlo být z vodafunu nikdo nepochopí, nebo to nějak popře jako mluvčí :) Docela zajímavá noční můra.

    Mít dvě hesla - na změnu a na představování nelze, protože většina lidí má problém si zapamatovat i to jedno heslo a stejně každému operátorovi pro jistotu vyžvaní obě hesla....
    Prostě pokud mám někomu říkat heslo, musím já volat jemu na všeobecně známé číslo a nikoli on mě.

    I kdyby si byl vodafone nyní už vědom své chyby, nebylo by rozumné to veřejně přiznat protože by tím přilákal pozornost novinářů a poté útočníků. I kdyby se nyní vodafone začal nyní chovat rozumně, velká část zákazníků pořád skočí na špek podvodníkovi. Tudíž mlžit může být v jeho zájmu i kdyby si toho byl nyní vědom. Novinářům to také moc nemyslí, takže vše je vlastně celkem OK, jen zákazník by si měl dávat pozor :). A tohle bude nejspíš závěr této diskuze.

  • Diskuse byla uzavřena.