Hlavní navigace

Názor ke článku Umělá nebo naučená inteligence? od peter - "Umělá inteligence je totiž ta, která dokáže správně...

  • 22. 2. 2016 15:32

    peter (neregistrovaný) 2001:718:2601:----:----:----:----:----

    "Umělá inteligence je totiž ta, která dokáže správně táhnout figurkami, vyhodnotit herní pozici a vymyslet nejlepší tah. "
    "v závěru šachové partie dokáže počítač bez problémů prozkoumat úplně všechny možnosti díky hrubému výkonu"

    Chapu spravne, ze algoritmus, ktery prozkouma 5 tahu predem nejlepsi mozny tah nevymyslel nejlepsi mozny tah? :)
    Neuronove site pracuji trochu jinak. Maji databazi nejlepsich tahu.
    Kvantove pocitace prozkoumavaji vsechna reseni.
    V podstate, celou dobu je to o tom najit nejkratsi cestu k vyhre.

    Jestli chces, udelej si vlastni sachovy program, ktery vyuzije prozkoumavani tahu predem a zapisovani vysledku. tvuj disk je dostatecne veliky, abys mohl ulozit vsechny mozne proveditelne tahy, pozice figurek na hraci plose. Pres databazi muzes snadno vyloucit duplicitni pozice (coz by se programove resilo dost casove narocne)

    "náhodného prvku"
    Ale clovek nehraje na nahodny prvek. Clovek hraje podle nejlepsich vysledku predchozich generaci, pripadne vlastnich pokusu-omylu. Pokud bys chtel hraciho robota, tak bys mu musel dat seznam vsech moznosti + seznam nejlepsich. On by se je pak zkusil prekonat.

    "Chceme hrát pro zábavu jakoukoliv hru s tím, že budeme vždy jen prohrávat?"
    Hra, ve ktere nemuzes vyhrat, neni proste hra. Souper musi mit stejne podminky, jako ty. Pokud se nauci hrat pc sachy a bude moznost partii vyhrat, tak o tu hru bude zajem. Viz piskvorky 3x3. Kdyz zacne pc uprostred, tak nejlepsi mozny vysledek pro tebe je remiza. To bavi zatim male deti hrat mezi sebou. Ale proti pc by se rychle naucili, ze nemuzou vyhrat a uz by hru vice nespousteli, pokud by pc zacinal vzdy uprostred.