Hlavní navigace

Názor ke článku Potřebují programátoři VŠ? od ITTomas - Dovolte, abych se ke článku také vyjádřil. Osobně pracuji...

  • 14. 2. 2014 13:27

    ITTomas (neregistrovaný) 77.104.238.---

    Dovolte, abych se ke článku také vyjádřil.

    Osobně pracuji v IT a jsem zde ve firmě jako jeden z mála s výučním listem a k IT zaměstnání jsem se musel vypracovat vlastní pílí, učením a odříkáním. Okolo mám samé inženýry a skutečně nemám problém se s nimi měřit v jakémkoliv procesu v IT oboru. Nevěřím tedy, že je výhodou mít titul, zvláště, když je spousta studentů po dostudování VŠ (já tomu říkám "syndrom ztržených studentů") - (psychicky zaplaveni nepotřebnostmi) unavených a v práci po té vykonávají a aplikují pouze to co se naučili ve škole. Tito lidé nevytvářejí inovace, pouze většinou zavedou další složitost pro stávající fungující jednoduché procesy, které se tím stávají chaotické - nepřehledné.

    Co se týče vedení týmu programátorů, pak by asi bylo na místě využít člověka se zaměřením VŠ, čili s titulem. Měl by mít jakýsi objektivní nadhled nad vlastním projektem s jedinečnou perspektivou pro realizaci. Umění obhajovat záměr, průběh a vytyčit si cíl je to - v čem Vám VŠ dá zelenou. Protežovat nevzdělance by bylo v této oblasti asi absurdní.

    Co se týče samotných programátorů, ti jsou většinou logicky založení lidé a pokud jsou opravdu dobří, jsou to téměř afektované osoby žijící binární život na objektové úrovni (MIMO LOWENDařů), většinou zaměřeni na virtuální existenci a pouze logické pochody jsou jim vlastní. Netriviální projekty se často separují do předem stanovených binárních individualit a samotný objektový bůh bývá hlavní programátor (spíše řidič programátorů). Ten VŠ využije.

    Dalo by se o tom polemizovat a každý si najde sto pro a sto jedna proti, nicméně můj názor je následující. I amatér se může při studováním dostupné literatury dostat nad úroveň studovaného člověka, kde VŠ mu dle mého názoru maximálně pomůže tohoto dosáhnout rychleji.
    A proto si nemyslím, že by se mělo vždy rozhodovat pouze a dle titulu. Viz: