Zpoplatneni: zeptal bych se, zda autor tim mysli penize navic, nebo jenom zmenu jejich zdroje. Mne totiz prijde, ze ceske VS se v teto debate pokousi o kvadraturu kruhu, totiz v CR zjevne existuje nizsi zivotni uroven a tedy i nizsi mnozstvi penez pro VS, nez v USA a SRN. Jestli se tim mysli, ze VS maji byt pro občana drazsi, nez dosud, tak nesouhlasim a je mi jedno, odkud by se ty penize braly.
Zkousky: praxe ve zminenych USA je presne opacna a ten postup je mi sympaticky, VS by preci mely byt pokud mozno otevrene jednak verejnosti a predevsim novym studentum. Jakou vypovidaci hodnotu ma test, ktery se musi spachat v radu hodin?
Bc k nicemu: nerekl bych k nicemu, ale popisovany problem existuje.
Zaverecna zkouska: s tim vubec nesouhlasim, student by mel prokazat svoji kvalifikaci resenim praktickeho problemu, ev. resenim vyzkumneho / akademickeho problemu, ne zkouskou, kde prokaze, co si pamatuje z prednasky v druhem rocniku. Mimochodem to jde presne proti volani po specializaci a vyssi hloubce v odstavci predtim, protoze u takove zaverecne zkousky v zasade musite vedet o vsem neco, ale nic poradne.
Skutecnym problemem ceskych VS je, ze 1) existuji lide bez tohoto vzdelani z praxe, kteri jsou dramaticky lepsi, nez velke procento VS (bude vzdy, ale ten pomer by mel byt nizsi); 2) prechod z VS do pracovniho procesu je pro absolventa obtizny a trva mu nekolik let. To je podle me presne to, co nektere lidi vede k zaveru, ze VS je na houby.
Autor se zabývá vývojem kompilátorů a knihoven pro objektově-orientované programovací jazyky.
Přečteno 36 003×
Přečteno 25 207×
Přečteno 23 673×
Přečteno 20 053×
Přečteno 17 755×