NA - pěkně napsáno. Ad e) možnost sestavit si vzdělání - některé školy umožňují vytvořit kurz dle individuálních potřeb. Apoň tedy se tím chlubí na netu. Akorát, že za to nedostanete papír.
Příjímačky - moc nechápu dnešní tak trošku SM-perverzní praktiku, kdy se nabere hafo uchazečů a následně se je snaží drtit a co nejvíc jich vyhodit.
Myslím si, že příjímačky by měly být víc oborové, něco jako talentové zkoušky.
Třeba na IT/elektro školu přijmou někoho, kdo dělal např. třední obchodní a vůbec už nikoho nezajímá, jestli měl někdy pájku v ruce, nebo by dokázal nastavit síťové rozhraní, nebo si zkoušel doma něco malého naprogramit, tady zdali má vůbec nějaký vztah k danému oboru apod. Udělal příjímačky z matiky a tím to končí.
Netvrdím, že by matika nebyla potřeba, ale přímačky by snad neměly být pouze o matice. Měly by být taky o talentu, vztahu dotyčného k oboru.
Zpoplatnění škol - mě jako daňovému poplatníku nevadí přispívat druhým na studium. Chtělo by to ale nějak rozumně regulovat počet škol a studentů, nejlépe v návaznosti na úspěšnost studentů té které školy uplatnit se v praxi.
Byl by problém dělat pravidelně statistiky, vyhodnocovat je a třeba jednou za 5 let to zprůměrovat a určit na kolik studentů dostane škola dotace?
Řekně třeba (vycucám si z prstu), že škola vychrlí ročně 500 studentů, z toho v průměru 400 sežene práci v oboru a zbytek jde buď mimo obor nebo na pracák.
Tak bych dal škole dotaci na těch 400 studentů/rok s tím, že ti na které se nedostalo a přesto by chtěli na školu jít, by si jí zaplatili.
Ale jakmile škole daného uchazeče přijme, měla by se mu maximálně věnovat a pomoct mu, když mu něco zrovna nejde aby studium dokončil a ne se maximálně snažit, aby vylítl a byl od něj pokoj. To mi příde úplně na hlavu ta dnešní praxe. V podstatě proti smyslu školy jako takové.
Další věcí je, že výška je dnes u zaměstnavatelů co to bývala dříve střední s maturitou. Na řadě míst kde stačila kdysi maturita, musí dnes být minimálně Bc. Přitom zbytečně.
Petr - "Cílem studia na VŠ je získání teoretického základu,
všeobecného přehledu v určité oblasti a "naučení se učit." - ano to jistě, ale ono není špatné si tu teorii na něčem praktickém vyzkoušet, aby to nebylo jen takové nezáživné učení se teorie pro teorii. Je dobré, když studenti vidí nějaké praktické důsledky té teorie a že to má i jiný význam než jen na probírku studentů u zkoušek.
Autor se zabývá vývojem kompilátorů a knihoven pro objektově-orientované programovací jazyky.
Přečteno 36 064×
Přečteno 25 245×
Přečteno 23 707×
Přečteno 20 089×
Přečteno 17 779×