Pozoruji tuto debatu už jen zdáli, a tak budu komentovat spíš z obecných pozic:
Nesouhlasím s tím školným, resp. s tím zdůvodněním: "Ostatně člověk si váží jen toho, za co platí" - pro velké množství vysokoškoláků by to ale neplatilo, protože by to za ně platil někdo jiný. Ať rodiče, nebo banka která jim půjčí, nejlíp s hodně odloženým splácením. Myslím že se v přístupu hodně projeví pokud platím penězi které jsem si opravdu vydělal, a nebo penězy které "odněkud přišly". Můžeme proti tomu protestovat že "racionální svéprávný člověk" tohle nebo tamto, ale tak to prostě v lidech nefunguje.
První ročník/semestr jak druhé kolo přijímaček je lepší síto než jeden jediný test který rozhodně - lepší pro studenty (ukáže se také nakolik se dokáží na vysokoškolský styl studia adaptovat) i myslím že celkově i pro školy (pokud si idealisticky budeme myslet že jde o to dát nakonec šanci všem kteří to dokážou, a tyhle jeden sebelepší přijímací test neodfiltruje) a taky pro společnost (viz proč je to lepší pro školy).
Ohledně výuky matematiky a ne-praktických předmětů jsem tu diskutoval vícekrát: vysoká škola není zaškolovací kurs ani certifikační pracoviště pro obsluhu konkrétních strojů nebo technologií, ale místo kde se má rozvíjet schopnost myšlení a přístupu k problémům - použitelné univerzálně.
Autor se zabývá vývojem kompilátorů a knihoven pro objektově-orientované programovací jazyky.
Přečteno 36 001×
Přečteno 25 206×
Přečteno 23 672×
Přečteno 20 052×
Přečteno 17 754×